2016/06/17

Fläderfest

Som jag jöbbar. Det var tänkt att jag skulle ha lite sommarlov nu innan sommarjobbe kör igång. Men vad gör det när vädret ballat ur. Det är kvavt och mulet och känner liksom för att ge oss en rejäl regnskur, fast nä tar det imorgon istället. Typ så beter det sig VARJE DAG. Hoppas på en heldag med blixt och dunder snart så att det blir goeväder lagom till midsommar! Åå herre min g, nästa vecka smäller det! Går året om och längtar efter denna fina tradition. Hoppas så himla mycket att min fläderchampagne hinner jäsa färdigt tills fredag. Hade suttit perfekt på självaste midsommaraftonen.

Så, lidde som hänt de senaste veckorna…


När värmen fanns kvar gick jag på snäckjakt och pyntade hjärtat.

Gett snapchat en andra chans. Fattar fortfarande inte grejen. Hinner inte med allt och blir bara arg.

Fast ibland är det kul.

Vart på crazy fläderjakt med syrrorna.

Kokat ihop fem liter koncentrerad flädersaft (vad gör jag ens med allt när det är klart?), en flaska flädervinäger och några liter (oklart hur många exakt) FLÄDERCHAMPAGNE som sagt. Är så taggad MEN nervös då instruktionerna måste följas på pricken (typ flaskorna måste steriliseras och vistas i rätt temperatur annars kan de explodera). Men guu vad jag älskar sånt här! Blir helt pirrig.  

Vi har blivit med divansoffa! Äntligen en som typ tar upp halva vardagsrummet. Faktiskt perfekt nu när vädret är lite dystert. Behöver liksom inte få ångest över att ligga i soffan halva dagarna. Har krypit ned i soffan ikväll igen faktiskt. Kollar på Boston tea party medan Fredrik och Rasmus är i matsalen. De är supertaggade, för på lördag agerar de djs och vänder vinyl på Roots!

Såg ut såhär innan men nu börjar de få ordning på det. Så kom till Roots! Det kommer bli gött! Det har verkligen blivit dömysigt där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar