2016/05/11

Färgglatt och grått

Hade en jäkligt grå dag igår. Mycket som händer och inte händer. Ibland känns det som en kämpar förgäves, men det är väl ganska naturligt att känna så emellanåt. Mitt i allt kaos hörde dock My av sig om att de jättegärna vill ha mig på Tillsammans i sommar. Det var ju inte min plan, men eftersom det är sånt jäkla tryck på sommarkurserna nuförtiden blev jag bara reserv. Även om jag blivit antagen på det viset innan kan jag inte riktigt ta den risken nu och gå runt i ovisshet. Så jag tackade hemskt mycket ja och ska jobba nere på kajen i sommar igen! Förmiddagarna där, och lite kvällar på Hallandsgården! Bra änna med wörk. Kan ju fly landet med hjärtat i slutet på sommarn. Redan på söndag är det kickoff dårå! Felicia hörde av sig och var överlycklig att vi skulle jobba ihop igen. Hon var också panikslagen pga 1. hon vet inte vart Dramalogen ligger och 2. det står i eventet att en ska ha oömma kläder. VAD INNEBÄR DET ENS? Förra gången innebar det trots allt att klättra tjugo meter upp i ett träd. Båda är nervösa så vi får gå dit tillsammans och hålla varann i handen.

Efter jobb idag mötte jag mamma och My på stan för att käka lunch och gå på jakt efter en bra privat tandläkare eftersom jag blivit utskriven ur folktandvården (pga flytt till Växjö för sex år sen?). Sen köpte vi en liter glass från Riccardos-vagnen och krängde hemma hos My.


Kolla 3d bowchickabowwow! En ny silvrig skönhet från weekday. Även den här är påväg (fick beslutsångest okej). Nu ångrar jag den dyra Calvin Klein-baddräkten litegrann. Men men! Kommer vara fab på beachen! Tragiskt att en går i skolan och jobbar varevigaste dag denna veckan, sen försvinner värmen till helgen. Hoppas den inte går upp i rök som förra "sommaren". Ser liksom jättemycket fram emot mysiga picknickar vid sjöar när hjärtat kommer hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar