2016/05/08

Älskade maj

Hur sjukt är inte vädret?? I blåsiga Halmstad är det gassande sommarvärme och varma (nästan obefintliga) vindar. Igår kunde jag liksom gå barfota, och fick dessutom byta om till shorts för jag höll på att avlida ungefär. Min kusin fyllde femton och konfirmerades samtidigt, så det bjöds på barbekjuu och min morbrors fabulösa drinkar (höll mig dock till öl, vatten och kaffe pga förkyld + lite yr av värmen hela dagen). Men alltså grillade veggies, majs, halloumi med pottegratte, bea och sallad. Så basic men så sanslöst gott!

Jag tycker alltid det är extremt jobbigt och får lite panik av att vara i kyrkan, så jag och mamma använde Truls som ursäkt för att smita ifrån konfirmationen efter en stund. På väg till mina kusiner gick vi igenom mina gamla hoods och min gamla skola. Nostalgin!
Finskorna på! Nu ska jag ut i det fina vädret och gå hem till mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar