2016/04/30

Valborg

Nu har min kärlek åkt och kommer inte hem förrän den tjugosjätte maj. Jag är så stolt och pirrig över att Baby Jesus ska åka runt och spela i Europa, men guu så lipigt det blev när vi sagt hejdå och jag verkligen insåg att det skulle hända. Känner mig helt instabil av alla miljoner känslor. Vet liksom inte hur jag ska hantera att vara utan honom såpass länge. Somna ensam, vakna ensam, duscha ensam, laga mat ensam, äta ensam, vara ensam. Hur gör en ens? Får försöka gå ut och hitta på saker och umgås så mycket jag bara orkar för att fördriva tiden. Har tänkt ut lite att göra för att sysselsätta mig här hemma, typ börja spela något tidskrävande nintendospel, läsa böcker och se massvis med filmer och serier som jag redan förberett. Sen har jag bland annat planerat att hjälpa girlsen med fix och trix på Tillsammans, för det är ju premiär den tjugonde! Perf att ba dra med hela gänget dit på en helkväll så fort de kommer hem från Europaturnén! Räknar redan dagarna.

Nää, detta blev betydligt jobbigare än väntat alltså. Särskilt när denna veckan varit ett jävla helvete rent ut sagt. I måndags blev jag ÄNTLIGEN klar med kursen och tänkte att jag resten av veckan skulle ha all tid i världen att spendera med Fredrik innan han skulle åka. Detta fick jag såklart inte på grund av en oförtjänt onödig jävla skitgrej som tog upp all min tid och energi. Har varit så arg att jag blivit helt matt i huvudet. Mitt i allt blev jag bokad på jobb hela veckan så jag hann bara komma hem och sova ungefär. Vissa saker är jävulskt svåra att förlåta och detta är en av dem. Men! Jag fick bara se till att allt löste sig, och nu blickar jag bara framåt. Igår hann vi åtminstone träffas och mysa lite hemma hos Isabelle och Rasmus, och det är jag himla glad för. Om två dagar får jag reda på om det blir några kul sommarkurser för min del eller ej. Hoppas någe enormt att jag bara får ligga barfota i gräset med en öl och läsa En vampyrs bekännelse, och komma undan jöbb. Ha det så hela sommarn. Hade varit livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar