2016/03/29

Plantor och vår

Långhelger med vårsol i mitt hjärta! Varit ledig idag med, och även om dagen började med ett tandläkarbesök var den döööfin! Fredrik gick med mig imorse som stöd, för jag har inte varit hos tandläkaren på sju år. Avskyr det. Men det gick bra! Efteråt käkade vi frukost i stan, körde till några loppisar och köpte hem fika från Feldts. Tänkte bara ägna resten av dagen åt Buffy (ett avsnitt ifrån Once more with feeling!!!) och gos, men My och Truls ville ha med mig till bibblan så det blev en liten runda dit också. Kolla så fint!  
Detta med! Fick ett påskägg fullt med frön av gulliga mamma. Sen hade jag bland annat japanska smultron och mexikansk chili, och har nu planterat fjorton olika saker i alla krukor/snäckor/burkar/koppar! Får se vilka det blir rejäla plantor av. Allt överlever ju inte i ett köksfönster, men är jag redig kanske jag sätter ut några på innegården. Ååå är supertaggad inför imorgon för då ska jag och Fredrik köra upp till Göteborg. Ska på museumbesök med skolan först, sen ska vi mötas upp och bara mysa runt i staden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar