2016/03/15

New

Idag visade jag och barnen upp skuggteatern som vi skapat tillsammans och övat in. Så nu är den viktigaste delen av hela praktiken avklarad. Vilken lättnad säger jag bara! Av nån anledning har det varit sjukt jobbigt att ha det kvar att göra. Men nu är jag klar, och min handledare är så himla gullig så allt känns verkligen superbra! Är ju inne på sista veckan, sen har jag äntligen mera tid för att leva typ. Mitt liv den senaste tiden har endast bestått av praktik största delen av dagen för att sen komma hem och dricka kaffe, plugga, kolla Buffy, laga mat och sova. Att göra-listorna bara fylls på men snart har jag tiden att ta tag i saker. Pirrigt att påsken och våren närmar sig nu också. Behövde inte se ut som en eskimå idag för luften var varmare än vanligt. Liksom! Känns som att det är dags att plocka påskris och påskpynta i veckan! Ska hämta ut mitt paket med film till polaroidkameran också, så jag kan ta massvis med finbilder denna våren och sommaren. Åååhå.

Behövde unna mig detta känner jag. Väntar på att hjärtat ska komma hem nu så vi kan testa allt! Är så taggad på att prova New schampokakan. Den lät så perfekt för mitt hår i beskrivningen och recensionerna att jag var tvungen. Har funderat mer och mer på att gå över till schampo litegrann, för ju längre mitt hår blir desto mer märker jag av att det är mer tunt än förr. Kan ha med gnuggandet att göra när en kör balsammetoden. Eller kanske att jag inte får särskilt mycket fluff och volym av enbart balsam. Eller att jag inte får i mig tillräckligt med vitaminer när jag bara äter veggo. Har ju varit ganska slarvig med maten de senaste månaderna. Men men! Nu ska laga veggiekålpudding och sen utsätta mitt ömtåliga lelle hår för lite skit. Håll tummarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar