2016/02/23

These children are bad

Precis som jag gjorde med säsong nio så kommer jag helt enkelt låtsas att säsong tio av Arkiv X inte existerar. Jag måste ändå erkänna att jag tyckte om de fyra första avsnitten. Blev verkligen svinglad att de körde samma stuk som innan, att det med jämna mellanrum är lite komiska avsnitt (på ett bra sätt då! älskar de plojiga avsnitten) medan de emellan är spännande och för handlingen framåt. Men alltså nu? De två sista avsnitten gjorde mig fan rasande. Vad hände? Vad tänkte dem egentligen? Shit har vi bara två avsnitt kvar? Men då slänger vi in två nya unga karaktärer som påminner om Mulder och Scully för lite comic relief, men sen måste vi ju hinna visa att de har lite djup och sen kan ju hela världen bli hotad och gå under på tio minuter? Typ alla borde kanske dö också? Perfekt avslut! ELLER INTE. Spyr. SPYR verkligen. Vill egentligen skriva alla svordomar jag känner till men slutar där. Blir fan ledsen på riktigt.

Nej, nu ska jag och hjärtat njuta av några gamla hederliga avsnitt tills vi somnar. Har faktiskt tagit en välförtjänt ledig dag imorgon. Sen är det fullt ös resten av veckan som kommer bestå av skola, tenta, tjugofemårsfest, leta födelsedagspresenter (varför fyller alla år i februari), plantera om växter (seriöst HUR växer de såhär mycket under vintern), agera flytthjälp och handla hem massa nödvändigheter med mera. Jag har åtminstone sökt in till mina sommarkurser nu. Planerar ju att inte ägna hela sommaren åt att jobba som jag gjort varendaste sommar sedan högstadiet. Detta blir trots allt mitt sista sommarlov innan jag får fast jobb, så jag vill verkligen unna mig detta. Valde bland annat Harry Potter och hans världar (hur kan en låta bli att välja denna?), Ingmar Bergmans filmkonst, Barn och skräckfantastik, Astrid Lindgrens författarskap och litteraturvetenskap med olika inriktningar. Några passar ju min utbildning medan andra bara lät så himla roliga. I den där Barn och skräckfantastik ska en läsa böcker som Sleepy hollow, Jurtjyrkogården, Låt den rätte komma in och kolla på massa bra filmer som Exorcisten, Omen, Village of the damned, The nightmare before christmas. Fördjupa sig i såna klassiker. Liksom hur gött? Tänk att ligga i gräset en varm sommarkväll med en öl och läsa En vampyrs bekännelse och slippa jobba röven av sig. Perf sista sommarlov säger jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar