2016/02/29

Sista februari

Yesss i fredags skrev jag min sista tenta på hela utbildningen och blev godkänd! Suttit med skolbloggen hela kvällen som nu är up to date vilket innebär att jag kan släppa allt och bara fokusera på min praktik jag kommer ha i tre veckor framöver. Allt känns bra. Nu är det mest bara kul småsaker kvar denna terminen. Sen ska vi börja lite smått på examensarbetet innan sommarn, så en är väl förberedd att bara köra igång med den på riktigt till hösten.

Måste säga att jag längtar ihjäl mig till helgen. Har absolut ingenting planerat. Hur gött låter inte det?? Vill bara koppla av. I fredags var det ju fullt ös med tentaskrivandet och Robins 25-årsfest. Hade superkul! Men en festar ju lööös extra mycket när något gått bra i skolan. Gick upp tidigt dagen därpå för att agera flytthjälp hela lördagen. Syrran öste grejer så jag fick en svart sängram (vill någon ha min gamla vita så vsg att höra av dig), taklampa, soffa, hylla och krimsykrams. Så självklart skulle jag på lördagkvällen inte bara laga mat till oss, utan även montera ner och upp grejer. Inte nog med det för på söndagen körde vi till Ikea (ja jag vet att jag varit där ungefär sjutton gånger på ett år vadådå) och kom hem på kvällen för att plantera om trettiotvå (ej överdrift) av mina växter i tre timmar. Det tar på ens krafter säger jag bara. Men det var ändå upp tidigt som gällde för att dra till praktiken idag. Så ja det är lite därför jag känner att jag behöver helg nu. Vill helst gå i ide en kort period, men life ni vet. Blir dock pepp av tanken att det är valborg om prick två månader nu. SICK. Tiden bara springer egentligen.

Kalasbål och kalastaco.

Mitt allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar