2016/02/11

Not today satan

Är mitt i ett inlägg till skolbloggen, men tar en liten paus därifrån nu alltså för jag har inte nå mera ork att skriva som en akademisk jävla twat. Efter en sjukt energkrävande dag i skolan gick jag in till stan för att leta efter runda gamla ramar till mina broderier. Gick därför till Myrorna och fyndade en ram, mera tråd, en mässingljusstake och superfina blommiga gardiner som jag ska sy om till kuddfodral. Det var ett tag sedan jag var på Myrorna så självklart hittade jag en massa granna vintagetröjor. Bland annat en ljusblå FILA-tröja, men som ni kan se nedan till höger så var den snäppet too much 80-tal så jag fick hoppa den.
Not today satan var den allra första jag gjorde. Det är en utmaning det här med att sy raka linjer för hand i linnetyg, vilket är kämpigt för en manisk perfektionist att ignorera. Får bara tänka att jag blir bättre för varje gång!

Imorgon är det fredag och då ska vi leka i bildsalen hele dagen, och sen är det äntligen helg! Efter en alldeles för stressig vecka. Föreslog att vi kunde ha lite förferre med nintendospelande hemma hos oss i helgen, men just nu känner jag mest att jag vill vila ut. Ska ju hjälpa My att börja flytta också, så en vet ju att energin kommer ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar