2016/02/07

Nostalgi och nörderi

Vad handlade din senaste dröm om?
Jag drömde att jag lärde Moa att spela tetris men bitarna föll alldeles för fort så det gick inte så bra. Fredriks dröm var roligare. Han drömde tydligen att han var med i en tävling om att bli lärare på Hogwarts, och att han var tvungen att hitta tio sorters djurhuvuden med horn för att vinna. Avis.

Föredrar du havet eller poolen?
Samtidigt som jag är rädd för vad som finns i havet så älskar jag att flänga runt där och slänga mig i vågorna (jag och Fredrik blir som barn). Inte för långt ut dock. Simmar inte bäst i världen precis.

Vad gör du när ingen ser på?
Sätter igång någon guilty pleasure-musik och skriksjunger. Fast det gör jag visst när andra ser.

Vad gör dig lycklig?
Pussar på pannan/nacken/axlar, riktigt god mat, riktigt bra musik/film, när jag vistas bland överdrivet mycket växter (eller bara naturen) och (ledsen att säga det men) att handla fina kläder. Känns så ytligt men vem försöker jag lura? Tillfredsställelsen när en hittar något fantastiskt liksom.

Vad var det senaste du åt?
Min chiligryta med miljoner bönor i! 

Vad var ditt senaste inköp?
Alla hjärtans-present. Var ju inne på att använda Fredriks bandare och göra ett fint mixtape, men förstår mig verkligen inte på den så jag köper något färdigt istället. Men eftersom jag inte kan avslöja vad pressen är så är detta vad jag köpte innan..

Vilket är det bästa spelet du vet?
Jag är ju nintendotjej så i princip vilket nintendospel till vilken nintendokonsoll som helst. Men framförallt Super Mario Bros 2 och 3, Mario Kart 64 och Wii, Harvest Moon Animal Parade, Zelda: Ocarina of time, Yoshi's Island, Super Smash Bros Brawl, Warioware Smooth Moves (finns inget spel som får mig att garva så mycket pga så random). Annars de tre första Harry Potter-spelen, No one lives forever 2, GTA Vice city och vilket Tekken eller Sims som helst. Gick inte välja ett okej.

Vilken är den bästa filmmusiken?
Är tv-serier också okej? Twin Peaks, Rocky horror picture show, Once more with feeling (Buffy såklart), Little Miss Sunshine, Moulin Rouge, NANA, Hana yori dango, I'm a cyborg but that's OK, Amelie, Harold and Maude, Darjeeling limited, Life aquatic, Rushmore, The Royal Tenenbaums, Edward Scissorhands, The nightmare before christmas, Almost famous, Pulp fiction, Kill Bill, Scott Pilgrim vs. the world, High fidelity, Profondo Rosso, Suspiria och Zombi (Goblin mhm).

Artister som varit mest betydelsefulla för dig under hela livet fram tills idag? (skäms inte)
Okej utan att skämmas då! I ganska så kronologisk ordning och VÄLDIGT övergripande. Spice Girls, Destiny's child, TLC, Gorillaz, Daft Punk (går inte in på 90s mer än så), Sex Pistols, Ebba Grön, Nationalteatern, Ramones, Nirvana, Misfits, System of a down, Judy and Mary, Shazna, Malice Mizer, Panic channel, Psycho le cemu, HALCALI, Otsuka Ai, Utada Hikaru, Morning musume, News, Big Bang, Super Junior, Justice, The Knife, Beyonce, Kanye West, Arcade fire, Lady Gaga, Fleet foxes, Band of horses, Lana del Rey, Cat Stevens, The Doors, Velvet underground, Simon & Garfunkel, Beatles, Grimes, The Kinks.

Samlade du på något när du var liten?
Under 90-talet var det ju sån jädra samlarhets och varendaste unge hängde med i svängarna. Här är några av prylarna…
Eggy var ju favoriten. Eller vilken som helst som var glittrig. 

Plastnappar i alla storlekar… vad var de till för ens??

Alltså min kusin hade en sån där pogs-maskin så en kunde göra sina egna… bästa grejen. 
 
Minns det som igår... när jag fyllde nio, smög bort till affären och smällde upp alla mina födelsedagspengar på dessa kort. Mamma och pappa blev inte glada men jag var ju överlycklig. Har fortfarande mina två album fyllda med fotona. Det var ju livet!


Halsbanden, armbanden och ringarna i olika färger… hade ju massor för de kostade typ ingenting? Sen var det ju mängder med bästishalsband och andra stryphalsband med motiv som delfiner, yin yang, sol/måne, aliens…

Vad tittade du mest på när du var liten? 
Disney och Astrid Lindgren är ju för obvious, så detta…

2 kommentarer:

  1. Anonym2/13/2016

    Åh känner igen den första filmstillen så mycket men kan inte placera vilken det är, snälla berätta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Ferngully! ^^

      Radera