2016/02/20

ジンジャースナップス

Dansade hem igår för jag slutade jobba så tidigt som 11.30. Kom hem och kände att jag äntligen har tid att städa (fröken pedant, men kan verkligen inte koppla av när det är stökigt). Så jag plockade skit och dammade i alla rum, diskade, städade hela toaletten och rensade avloppet i duschen (såpass duktig, men asså jag och Fredrik har ju sånt tjockt fluffhår så det var bara en tidsfråga), tog kattlådan, bäddade rent och dammsög. Blev superfint! Sen bara kröp jag ner i den renbäddade sängen och kollade på Ginger Snaps. Sen kom My och Joel förbi och lämnade Truls, för de skulle skriva på papper (vi blir grannar nästa vecka!). Så jag tog fram lite lera som vi satt med. Jag blandade så det blev superfina pastellfärger men han bara blandade alltihopa så jag fick panik (bra lärare jag kommer bli va). Sen när Truls åkt hem käkade hjärtat och jag risotto (seriöst denna veganska parmesanen är till och med GODARE än den odjurvänliga??) till Arkiv X och jag somnade pinsamt tidigt. Men nu är jag utvilad! Sitter i köket och lyssnar på regnsmattret och försöker plugga lite i väntan på att mamma ska komma och hämta oss för vi ska på loppisrunda. Blir alltid så pirrigt glad av det. Känns dock jobbigt att behöva förlita oss på andras bilar just nu. Vi är ju mellan bilköp för att avgasröret på vår älskade lilla fojan rök, sen är hon ju bara allmänt döende. Hur överlever en utan bil? Blir så bortskämd. Har liksom cyklat ungefär varje dag i hela mitt liv, men ändå känns det himla jobbigt att inte kunna köra längre sträckor till loppisar och storhandla med mera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar