2016/02/12

アボカド

För gött med helg!!! Jag och mitt lelle gäng i skolan kom först till bildsalen idag och gick sist därifrån. Hade kunnat stanna ännu längre men var tvungna att köra hem. Ena halvan av dagen gick åt att skapa min fina guldglittriga dockteater (tog hem material för att skapa skuggdjuren) och andra halvan åt att sy kuddfodral. Insåg att jag inte använt en symaskin sedan högstadiet och fyfaan vad kul det är! Förstår verkligen varför jag sökte in till textil på gymnasiet. Blev arg på mig själv när jag berättade om hur jag struntade i att lämna in vad jag sytt osv för att bli antagen. Så himla onödigt Linn. Men men! Måste skaffa en symaskin känner jag.. så jag kan sy mina drömmiga kläder som jag ser i mitt tankspridda huve men inte kan hitta i verkligheten. Blev inte helt klar med kuddfodralen heller så imorgon börjar jakten på symaskin! 

Snart kommer ett litet flyttlass som jag ska hjälpa syrran med. Jag har INGET plugg i helgen så vill egentligen mest ba koppla av och se nån bra dokumentär under massa täcken och kränga avomacka. På tal om avo så har Fredrik börjat älska det. Vissa morgnar är skålen tom för att han varit och nallat den sista och det är fan inte bra för mitt beroende. Så nu är det sånt avokadokrig här hemma… köpte nya idag men de lär väl ta slut imorgon. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar