2016/02/01

クイズ

1. Hur gammal är du? 
Tjugosex
2. Hur gammal känner du dig? 
Inte äldre än tjugo iallefall
3. Vad har du gjort i dag?
Har typ bara hunnit vakna och öppna dörren för brevbärarn som inte fick in paket genom brevinkastet… så rivit upp mina paket har jag också gjort. Det var min Kanye 2020-keps och Scully/Mulder t-shirt. Ska snart äta frukost i sängen (ni vet sån ledighetslyx), kanske gå bort till Kretsloppan och se om där finns något fint loppisfynd, sen plugga och läsa lite Harry P
4. Vilken film såg du senast?
Jag såg Hellraiser igår! Fick sånt sug när Nostalgia critic refererade till Hellraiser i någon recension. Jag ÄLSKADE den när jag var liten. Samma med Terror på Elm street och alla såna amazing 80-talsskräckisar
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Bara för jag älskar julafton (och myset som hör till) sjukligt mycket betyder inte det att jag älskar vintern. Klarar ej av kylan så sommarn är bäst såklart
6. Är du besatt av någonting?
Skriva listor, laga/äta/fantisera om mat och "fönstershoppa" på internet (typ favorita saker på Etsy)
7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? 
Fluffig och go (sängen)
8. Nämn en sak som man kanske inte vet om dig?
Har två minimala födelsemärken på mina ögonlock. Ett märke PRICK i mitten på varje ögonlock. Är lite fascinerad av det själv faktiskt
9. När vaknade du i dag?
Mellan tio och elva
10. Vilken är din favorithögtid?
JULEN SOM SAGT <3
11. Vilken är din favoritjulsång?
O helga natt
12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
Tokyo… saknar så det gör ont i hela mig
13. Om du fick beskriva en perfekt dag där du bor, hur skulle den då vara?
Det ska vara sommar så jag och Fredrik kan åka på roadtrip, ha med oss picknick eller äta på något mysigt ställe på landet, gå runt i naturen och bara va… 
14. Hur vill du tillbringa din pension?
I ett litet hus i en riktigt trolsk skog, tillsammans med massvis med fina djur och Fredrik
15. Vad lyssnar du på just nu?
Luna ligger intill mig och spinner för fullt
16. Har du någon gång brutit ett ben? 
Har aldrig gjort det faktiskt
17. Vad får du oftast komplimanger för?
Min mat eller mina kläder eller mitt hem
18. Vad är du på för humör just nu? 
Tröttis och hungrig
19. Brukar du skratta för dig själv?
Händer faktiskt rätt ofta
20. Hur imponerar man på dig?
Om vi har något likt intresse och du vet mycket om just det. Då blir jag impad och glad för då kan vi ha tjata som fan om det! Blir liksom så glad av att slippa småprat om ointressanta saker då
21. Hur ser dina morgonrutiner ut? 
Beror på om jag är ledig eller inte. Ska jag till skolan eller jobb börjar jag med att gå till toaletten, skölja av ansiktet och borsta tänderna, sätta i linser, klä på mig, piffa mig om jag orkar, slänga ner någon form av frukost i väskan och gå. Är ingen morgonmänniska så sover in i det sista och gör allt ovanstående på tio minuter. Är jag ledig så gör jag som nu: ligger och drar mig, sätter igång någon film/serie tills jag blir hungrig, sen myser jag med långfrukost skamligt länge
22. Hur går du helst klädd? 
ALLTID högmidjat för det är extremt bekvämt och galet grannt. Sen nån fin tröj, eller bara en go rymlig tröj för älskar när det är gött och bekvämt
23. Vilket stjärntecken är du född i? 
Skytten
24. Vilket är ditt favoritgodis? 
CHOKLAD i alla former
25. Vad sa du senast? 
"Hjärtat!" för han skulle vakna och stänga av sitt jävla larm
26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 
Bild och syslöjd!
27. Vilken är din favoritaffär? 
Lush, Monki, Beyond Retro, weekday, American apparel, Don Quijote, Kiddyland. Sen såklart alla drömmiga second hand butiker i Koenji och i Harajuku
28. När brukar du oftast gå och lägga dig?
Mellan elva och tolv, sen kan jag somna på en sekund eller så dröjer det två timmar
29. Vad köpte du senast? 
Den här fina till mitt pass, för ens nakna pass ser ju så tråkigt ut
30. Hur många gånger har du flyttat? 
Under hela mitt liv?? Kommer upp i elva (varav fem är efter jag flyttat hemifrån)
31. Vad ska du göra i helgen?
Enda jag har planerat än sålänge är att fira mormor som fyller sjuttio!
32. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Jag fungerar inte på morgonen
33. Senaste filmen du såg på bio? 
Hateful eight
34. Har du blivit sydd någon gång? 
Nej, aldrig!
35. Vad åt du till frukost?  
Ska äta tunnbröd med jalapeñomjukost och gula tomater, med en kopp kaffe och en delicatoboll. INGEN SKAM!
36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Bodde hemma i vårt gamla hus (saknar), tog ett sabbatsår från skolan och jobbade på hotell, var beroende av livejournal och bilddagboken, chattade på msn, hade Jennifer hos mig varje dag/natt för vi kunde knappt vara utan varann i en timme ens, vi kollade dagligen på skräckfilmer (om inte 80s och 90s så var det asiatisk skräck) och japanska tv-serier och hade inte ett bekymmer i livet (nästan)
37. Vilken är den bästa konserten du har sett?
Arcade Fire, Lady Gaga, Beyoncé, M83, Grimes, The Knife, Goat och Justice är de bästa jag sett… går ej välja en
The Knife sommarn 2013

38. Vad har du för bakgrund på datorn? 
39. Vad var det sista du åt?
Naturgodis igårkväll
40. Är du blyg?
I vissa situationer gillar jag inte att ta plats, så då uppfattas jag väl som blyg. Ibland uppfattas jag också som blyg för att jag är ointresserad av att prata med vissa
41. Vad heter du i andra namn?
Amanda Signe
42. Har du varit med om en bilolycka? 
Ja, det sög
43. Vilken är den roligaste träningsformen? 
Yoga
44. Har du några husdjur? 
Hade aldrig kunnat leva utan
45. Vill du gifta dig?
Ja, när jag träffade Fredrik fick jag såna tankar
46. Vilken är din favoritfrukt?
Avokado
47. Senaste 3 inkomna sms? 
"Nu kommer vi hjärtat" från Fredrik
"Ja alltså vi ska ju sälja vår" från My  
"Tack! Är där om 10" från den andra My
48. Vem skrev du med senast i facebookchatten?
Moa. Vi skrev om hur jävla fantastisk What we do in the shadows är… 
49. Var handlar du mest kläder?
Etsy, Asos, American apparel, Monki, weekday, second hand butiker
50. Vad har du för bakgrund på telefonen?
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar