2016/01/02

Vinter

Kom hem från pappa för en liten stund sedan. Gillade Green inferno samtidigt som lite för många saker fick mig att garva. Lite konstigt med komiska inslag i en kannibalfilm tycker jag. Men men! Det var mys, och när jag kom hem var det tomt i läggan. Fredrik är iväg på bandgrejer, så jag tog det sista rycket här efter nyårsferren. Så nu glänser golven! Stod i matsalen… dansrummet… det andra sovrummet… vad en nu vill kalla det… och funderade över vad som kan göras där inne. Kollar inspiration på pinterest nu och antecknar vad jag ska hålla utkik efter på loppisar och auktioner. Detta året ska vi få riktigt iordning här! Tycker jag allt.

Vill inte inse att skolan börjar nästa vecka. Är inte redo alls känner jag. Nu är det sista året och jag känner pressen. Inte bara inför c-uppsatsen, utan allt det andra också. Känns som att allting kommer vara hundra gånger svårare nu bara för det närmar sig slutet. Ska bort till Jennifer en sväng imorgon för att förbereda oss inför det som komma skall. Usch… vill gråta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar