2016/01/17

Söndagslista

Jag minns att Johan pratade med mig om min blogg för ett tag sen. Han tyckte det var så lamt med såna hära listor. Jag förstår det inte?? Jag tycker att det är ett bra sätt att skriva om random saker som annars kan vara lite konstiga att bara ta upp från ingenstans? Plus ett kul tidsfördriv när en egentligen ska plugga (japp undviker det everyday).

Vad heter du i mellannamn?
Amanda Signe

Vilken färg har dina skor?
De flesta är svarta. Har några enstaka vita, ljuslila och vinröda

Hur många sms har du skickat med din telefon?
Vem vet det ens

Vem är nummer 9 i din kontaktlista?
Barnmorskan? Okej?

Vilka finns i din ”mottagna samtal” lista?
Hjärtat, mamma, My, Moa, pappa, Jennifer och Sandra. 95% av hela listan består av samtal från de tre förstnämnda

Din favoritfilm?
DENNA FRÅGA ÄR INTE OKEJ. Beror liksom på genre, nostalgivärde och sen har några regissörer gjort många bra filmer där det är omöjligt att välja ut enstaka?? Filmer är ju bra på olika sätt. Jag gör såhär… är en medlem på IMDB kan min ratingslista hittas här och om jag måste välja ut en handfull: Rocky horror picture show, Eternal sunshine of the spotless mind, Spirited away, The cat returns, Harold and Maude, Lost highway, Little miss sunshine, The tenant, Rosemary's baby, Fearless vampire killers, Repulsion, En kärlekshistoria, Resan till Melonia, Reservoir dogs, Pulp fiction, Kill Bill, Battle royale, Fantastic mr Fox, Darjeeling limited, Dawn of the dead, Day of the dead, Leon, Almost famous, Edward Scissorhands, The shining, Return of the living dead

Bär du på en stor hemlighet just nu?
Alla har väl sina hemlisar

När vaknade du imorse?
Helt acceptabel tid för en söndag

Gillar du hästar?
Fina att titta på, men har alltid blivit obekväm när de kommer nära

Har du ett turnummer? Vilket?
Alltså när jag var liten bestämde jag mig för att tre var mitt turnummer men detta grundar sig inte i någonting… bara någe dumt hittepå

Vilket är det bästa året hittills?
Jag tycker nästan åren bara blir bättre och bättre, men när jag ska tänka tillbaka på saker brukar jag alltid utgå från 2008. Hände mycket som gjorde att jag utvecklades på många olika sätt. Det var ett bra år

Är du kär?
Väldans!

Är du en rökare?
Fest/säsongsrökare men blir antagligen att jag skippar det denna sommaren eftersom jag får sån jäkla hosta efteråt pga lungorna fuckar ur

Göteborg eller Stockholm?
Älskar Stockholm och åkte upp dit ofta förr. Men om jag hade flyttat till en av städerna hade det blivit Göteborg för det är närmre familj och så

Vart bor du?
Halmstad

Vart vill du bo?
Tokyo

Vem skrev du senast sms med?
My och pappa (hade sån gruppkonversation om Tarantinos nya)

Vem ringde dig senast?
Fredrik ringde och berättade att han slutat jobba… gulle

Om du går in i ditt fotoalbum på mobilen, vad är det första du ser?
Printscreenade detta (printscreenar alltid)

Hur gammal tror du att du kommer bli?
Vågar inte tänka på det riktigt

Vad vill du jobba/jobbar som?
Snart är jag färdigutbildad förskollärare. Kommer antingen jobba med mindre barn eller i förskoleklass där jag ska bilda vettiga barn och bryta normer! Nej men. Det ska bli kul och mysigt! Känner att jag valde en realistisk och trygg väg. Innan när jag har drömt dock så har jag velat bli: fotograf, författare (hade fortfarande varit kul att bli barnboksförfattare) eller typ skapa/utveckla dator och tv-spel eller jobba med film (behövs kvinnliga regissörer så jag håller tummarna för lillasystern)! Kanske blir något sånt spännande i framtiden. Är ju fortfarande ung och kommer vara forever young i sinnet

Var är dina syskon just nu?
Moa är i London och My är hemma och leker med Truls kanske?

Senaste kändisen du såg?
Säkert Peter Wahlbeck i somras?

När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
När jag åkte till skolan i början på veckan

Har du piercingar? Isåfall, vart?
Har bara hål i öronen nu. Har haft i tungan (haha usch) och i högra sidan av läppen och några fler i örat som jag gjorde själv men som har växt igen… piercingar är inte riktigt min grej faktiskt

Vilken är den senaste låten som fastnat i ditt huvud?


När grät du senast?
I fredagsnatt när jag inte kunde sova och drog igång Edward Scissorhands… slutscenen kom och jag bara brast. Tillbakablicken på snön, Edward uppe i huset med sina fina skulpturer, musiken… går ju inte hålla inne tårarna

Är du vig?
Jaa särskilt mina ben, armar och fingrar… och handleder… allt egentligen

Använder du hårspray?
Helst inte

Har du varit tillsammans med två samtidigt?
När jag var liten och två killar frågade chans på mig. Jag ville inte säga nej till den andra för det var egentligen honom jag var förtjust i… sen fick jag skicka mina kompisar för att göra slut med den första. Så jävla brutalt hahaha

Uppsatt hår eller hängande?
Halvt uppsatt är bäst

Har du varit vän med någon som du inte tycker om nu?
Jaa finns ju de som visar sig vara helt skeva eller bara skitjobbiga

Vem skrev till dig på Facebook senast?
My skickade den här bilden

Vill du bli modell?
Känner ingen som blir så stel som jag framför en kamera, så nej

Bästa killkompis?
Han dära fina längst till höger

Vad var det senaste du installerade på din dator?
Hearthstone tydligen (det är Fredriks älsklingsspel)

Vad tittar du först på hos killar/tjejer?
Bruna ögon så smäller jag av, både tjejer och killar ofc. Menas inte ytan så tänker jag främst på hur vettig personen är, och sen hur kul personen är

Favoritdryck?
Kaffe

Favoritdryck innehållandes alkohol?
Öl eller valfri go drink (gärna nån med ingefärssting)

Favoritskådespelare?
Aubrey Plaza, Bill Murray, Gary Oldman, Tim Curry, Adrien Brody, Johnny Depp, James Franco, Steve Buscemi. Sen har jag blivit lite småkär i Jennifer Lawrence för hon är så jädra go. Hennes val av filmer att medverka i kan ju dock diskuteras… tänk ändå om hon hade tackat ja till Hateful eight??

Favoritkomiker?
Dylan Moran och Louis C.K

Fiktionell favoritkaraktär?
April Ludgate för att nämna en
Kan alltid relatera <3

Klänning eller kjol?
Byxdress eller shorts helst

Har du varit med på TV?
Jag var med i japansk tv när jag var femton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar