2016/01/14

Pivot!

Okej. Häromdagen tänkte jag på hur galet det egentligen är att gamla serier väcks till liv. Blev helt pirrig när jag tänkte på Twinpan, Arkiv X och Full House (hahaha fast nej). Började då fundera på vilka andra serier jag helst sett igen och kom fram till följande: Vänner, Buffy och Freaks and geeks (finns såklart andra gamla serier jag älskar, men som känns ganska färdiga). Åå idag får en reda på att ett nytt avsnitt av Vänner kommer den tjugoförsta februari?? Alltså nästa månad?? JAG FATTAR DET INTE ENS.

Jag har flyttat in bänken som stod i matsalen till köket istället. Lagt på massa kuddar och ett täcke och hängt här de senaste dagarna. Älskar kökshäng. Vill bara ha min jädra pinnsoffa men får väl nöja mig med min knarriga bänk sålänge. Januari är en sån fattigmånad, så då passar det bra att ba vara hemma och vila upp sig. Längtar efter mitt lille studiemedel dock för Max ska ha fem nya vegburgare från och med den tjugoförsta januari. Jag har varit så jädra sugen på burgare sen jag kollade på Pulp fiction förra veckan. Mår vanligtvis rätt illa av sån dära mat, men jag är redo att ge det en till chans. Det såg ju så gott ut.

Jag och Mio sitter här under täcket (han hoppade upp bredvid och kröp under täcket så hans huvud sticker fram, så himla gölle) och väntar på att få vår kopp te som Fredrik står och ordnar nu. Jag har tenta imorgon som jag valt att skjuta upp till nästa tillfälle. Jag har blivit skoltrött och känner att jag behöver en lugnare start. Huvudet bara snurrar av allt nytt i kursen (och gestaltningen som är så himla jobbig att ta tag i). Tror det kommer bli den bästa kursen hittills för det är mestadels estetiskt innehåll. Behöver bara komma in i det i lugn och ro känner jag.

Ps har fått mitt te nu och.. hur go??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar