2016/01/19

Listerino

Vad har du för urpsrung? 
Gypsy motherfucker

Vilken är din favoritblomma?
Doften av syrener är nostalgi för mig så de kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat… sen har de världens bästa färg också

Tre rädslor du har?
Att förlora min familj, blåvalar (eller djupt outforskat hav), att se blod/sår… vänder sig i hela magen bara någon nämner att hen skurit sig

Tre saker du avskyr?
Patriarkatet, köttindustrin, när någon på allvar pratar om hur bra en ny film är så ba menar hen exempelvis G.I. Joe (eller varför inte "bra" musik aka Avicii aka träningspassmusik aka hjärndöd runkmusik)

Tre fina ord?
Saffranskrokus, vidunder, glänta

Vilka fem saker kan du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Avokado, vitlök, edamamebönor, kaffe och Oatlys iKaffemjölk

Vad skulle du aldrig ha på dig för klädesplagg?
Knälånga leggings

När hade du ditt första hångel?
När jag var tretton

Vad har du haft för husdjur?
Sedan jag föddes har vi haft katterna Felix, Simba, Siri, Hebbe, Jonna, Bella, Lucifer, Morris, Figaro, Snippas. Sen flyttade alla hemifrån och har sina egna. Jag har Luna och Mio. Mamma har Hugo och Sassy. My har Iggy, Astrid, Måns och Gösta. Kattlovers forever and ever. Sen har vi också haft vandrande pinnar, sköldpaddor, hamstrar, marsvin, kaniner, råttor och möss (grät mig till en när My skulle mata sin orm med den)
Här är Luna med sin nykläckta Miobebis

Det bästa stället du bott på?
Förutom läggan jag har nu så vill jag nog säga Lokföraregatan, och sekelskiftesvillan i Genevad

Vad är det konstigaste du har ätit?
Antagligen denna gryta med äckliga djurdelar som jag bjöds på i Sydkorea (åt ju fortfarande kött då). Vill minnas att det var grisfötter och inälvor från något annat djur… fast vill helst inte minnas

Hur ligger du oftast när du sover?
Ligger ofta på mage med högra benet böjt så knät nästan nuddar min haka. Armarna ovanför huvudet brukar också vara en favorit

När vaknade du idag?
6.20. Fick väl sisådär tre timmars sömn inatt… älskar att vara sjyk

Det värsta med denna dagen?
Att jag haft smärta som strålat från halsen upp i öronen, och så har det spänt i hela huvudet, haft frossa och så vidare. Jag led men jag åkte ändå till skolan! Hur bra är inte jag??

Det bästa med denna dagen?
Att jag fått reda på vilken skola jag ska vara på under min praktik denna terminen… är supernöjd med min placering!

Ditt senaste köp till dig själv?
När jag slutat skolan köpte jag hem riskakor, Såklart-balsam och ingefära så jag kunde koka te och bränna sönder halsen lite (hata hata hata halsont)

Ditt senaste köp till någon annan?
Pulp fiction-soundtracket på vinyl till Fredrik. Vet att det betyder mycket för honom och därför tyckte jag den passade perfekt som en riktigt fin och uttänkt alla hjärtans-present. Fick den snabbare än förväntat, och kunde såklart inte hålla mig… han blev jätteglad iaf

Om hela världen kunde höra dig just nu, vad skulle du säga?
Någonting som får alla köttisar (för jag vet att många älskar djur och inte klarar av att se dem lida) att tänka till angående vad de bidrar till och vad för hemskheter djuren verkligen utsätts för

Vad har du för bakgrundsbild på telefonen?

En bild på dig som har några år på nacken? 
Såna småcoolingar, jag och Sovanny

Har du kvar några kläder från när du var liten? 
Är ju en hoarder så jag har flera lådor på vinden med mina gamla barnkläder i mestadels turkost, ljuslila och ljusrosa

Hur ser den perfekta drömdejten ut?
Uppe på en klippa/stenbrott i vårsolen med picknickmys (måste finnas mat såklart), kanske till och med en brasa… eller picknickmys vid en sjö! 

Om du var kung/drottning för en dag, vad skulle du göra?
Avskaffa tramset

Hur ser din ultimataste drömresa ut?
Vill ju åka till USA, och Japan är alltid min drömresa varje dag… men den ULTIMATA skulle nog vara att resa genom Sydostasien och dö över hur fint det är

Vad har du på dig just nu?
Grå mjukisar, grå tjocktröja, grå raggsockar. Grått grått grått

Om du fick välja att se en film för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?
Men åå vad svårt. Antagligen Rocky Horror för den gör mig så glad

Äta 10 kg plopp eller 10 kg sura godisar?
Alltid choklad

När behöver du en kram som mest?
När jag är sjuk… blir sån vekling… bara ligger i sängen och längtar tills Fredrik kommer hem från jobbet så han kan ta hand om mig

Vem är din hjälte?
Fredrik är min

När var du själv en hjälte senast?
Idag när jag åkte till skolan även om jag velat krypa ihop i fosterställning hela dagen

Om du fick välja en maträtt att äta för resten av livet, vilken skulle det vara?
En riktig autentisk bibimbap hade jag kunnat äta varje dag

Favoritsmak på glass?
Saffran eller jordnötssmör

Favoritförfattare och bok?
Författare är nog John Ajvide Lindqvist och Haruki Murakami. Fast favoritboken är såklart Harry P (tvinga mig inte välja en!)

Vilket språk hade du velat lära dig?
Världens finaste språk: franska och japanska (vill ju kunna flytande tack)

Favorithögtid?
Julafton såklart

Snarkar du?
Brukar skylla på att jag snarkar när jag druckit alkohol eller är täppt i näsan, men det vet jag själv innerst inne inte är sant

Vad har du i din väska just nu?
Tömmer alltid väskan när jag kommer hem. Men innan idag hade jag termos med te och strepsils till halsen, vaselin till mina vinternariga läppar, iPhone, anteckningsblock och pennor, nycklar och pendelkort (ifall jag skulle ta tåget hem tidigare, samåker ju annars)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar