2016/01/07

さむい

Jag tror inte ens jag kan beskriva min avsky när det kommer till kyla. Visst snöar det så grannt nu, men att nästan frysa ihjäl bara av att titta ut? Det spelar ingen roll hur varmt jag klär mig, för det är fan lika jobbigt att ta sig ut ändå. Har alltid varit frusen och det förklarar väl varför jag alltid går i ide och blir extra bitter denna tiden på året. Grät nästan igår när Fredrik tvingade mig ut i kylan när vi behövde gå och köpa frukost. Förstår inte människor (typ min lillasyster) som tycker om detta jädra rövklimat. Moa blir typ som en disneyprinsessa som andas in den friska (men äckligt isiga) luften samtidigt som hon dansar runt. Nej. Vill inte mer. Det var skönt att bara ha en skoldag denna veckan. Nu är jag hemma igen och kan påbörja min långhelg med att läsa Harry Potter och dricka te på min favoritplats i hela vida världen: min säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar