2016/01/15

Fredagslista

Vilken vän träffade du senast?
Gick med My, Joel och Fredrik på bion i onsdags (no life january)

Hur löd ditt senaste sms och till vem?
En emoji med hjärtögon till Jennifer

Vilken var den senaste filmen du såg?
Gamla goa The Thing fick bli frukostfilmen imorse


Sover du på nån särskild sida?

Alltid sidan som är längst bort från dörren för det känns tryggast

Hur många barn vill du ha?
Tiotusen

Har du nånsin åkt ambulans?
Ja, när jag var med i en bilolycka när jag var fyra år

Vem är den roligaste människan du känner?
Den som får mig att skratta mest är Hanna. Hon får mig alltid att skrattgråta tills jag nästan kissar på mig (hennes jävla skratt gör det inte enklare hahaha, saknar dig)

Har du nåt ärr och hur fick du det?
Jag har några ärr på armarna som jag fått av en jävligt aggressiv katt vi hade. Sen har jag ett litet ärr ovanför ena ögonbrynet som jag haft sen jag var liten men ingen vet hur/när jag fick det?? Har också ett ärr på högra handflatan efter Moas akvarium. Skulle vara snäll och rengöra det åt henne, så jag bar in det till badrummet och tappade det… blev panikslagen och började gräva bland allt glas på golvet för att rädda fisken (djurvän 4ever)

Vad skrämde dig som barn?
Mina mardrömmar. Hade onormalt mycket mardrömmar som liten knodd. Vissa hade jag upprepade gånger som jag minns in i minsta detalj än idag. Kan berätta om en lite kortfattat. I drömmen flyttade jag till en herrgård (tillsammans med min familj). Jag och Moa (som var runt tre år då) sprang runt i huset som hade oändligt med rum. Sen tappade jag bort henne, och hörde henne skrika från en lucka på väggen som jag knappt kunde nå. Visste att det var någonting däruppe som hade tagit henne. När jag lyckades ta mig upp dit, i den trånga lilla luckan, så kröp jag runt och letade efter henne i ren panik medan någonting kröp tätt bakom och jagade mig. "Någonting" varierade från troll till clown och så vidare. Det var den värsta mardrömmen. Visste liksom alltid vad som skulle hända när jag såg huset i början av drömmen. Mår lite dåligt av att tänka på det faktiskt. Nästan alla mardrömmar handlade om att något hände min familj eller att jag själv försvann ifrån dem… traumatiskt alltså

Flirtar du mycket?
Har nog aldrig flirtat i hela mitt liv… hur gör en det ens?

Vart togs din profilbild för din blogg?
I min älskade säng

Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Just nu har jag en väldigt luddig att-göra-lista (kryssade av det mesta i förrgår) (har ju ocd så skriver alltid såna jäkla listor). Det som står kvar är: köpa färgläggningspennor och målarblock, ordna nytt utdrag ur polisregistret (så att de på min nya praktik vet att jag inte är en tjyv), Rushmore (menade att jag skulle ge filmen en ny chans, eftersom jag alltid haft svårt för huvudkaraktären vilket förstör filmen litegrann) (har sett den igen och blir fortfarande helt störd på Jason Schwartzmans roll) (soundtracket though mmmm)


Vem ringer du när du är ledsen?
Fredrik och mamma

Svär du ofta?
För mycket

Några av dom värsta egenskaperna en person kan ha?
Klarar inte av personer som är självupptagna eller giriga

Senaste kändiscrushen?
Inte crush men älskade verkligen Tim Roth i Hateful eight. Nästan lika bra som i Reservoir dogs. Mmmhm


Vad är din stora guilty pleasure?
Musikaler och soundtracks från filmer och tv-serier… blir löjligt lycklig av det. Typ musikalavsnittet i Buffy åå makes me burst into song!


Nämn tre saker som din partner föll för hos dig?
Fredriks svar när jag frågade: vettig, snygg och snäll (naaaaww älskling)

Vilket råd skulle du ge dig själv som tonåring?
Du är svincool så gör vad du vill och strunta i vad andra lama människor tycker. Fast jag brydde mig knappt om det så… dåligt råd. Vänta jag vet! VÄLJ EN ROLIG LINJE PÅ GYMNASIET FÖR FAN. Gymnasiet var rena helvetet för att jag valde något "lätt" pga sjukt skoltrött. Önskar någon kunde ha väglett mig lite

Senast du kände att du stod upp för dig själv?
Minns inte sist jag kände att jag behövde det?

Dina mest framträdande karaktärsdrag?
Fabulös, cool och glad! Nej men, jag är ganska överkänslig samtidigt som jag kan vara väldigt cynisk. Sen är jag också väldigt lugn, bestämd och noggrann (aka pedantisk aka ocd)

Dina värsta egenskaper?
Tidsoptimist (fast ser mig knappt som det längre sen jag träffade Fredrik). Dålig på att höra av mig. Blyg i vissa situationer (ibland handlar det dock om att jag är jävligt ointresserad, och jag avskyr verkligen stelt småprat)

Vad ältar du?
Undviker helst att älta över saker. Men som sagt valde jag fel väg på gymnasiet vilket gjorde att jag gick miste om väldigt mycket pga ogillade alla i min klass (utom Sandra, puss!). Enda jag tyckte var bra var filmkunskapen, resten sög. Sen kan jag väl älta över att jag inte flyttat till nån annan cool stad och fått uppleva det (Växjö räknas inte). Har liksom alltid prioriterat annat, eller helt enkelt inte haft möjligheten. Men än är det inte för sent! Är dock forever hemkär

En utskällning du fått och minns?
När jag var tolv och rakade tuppkam hemma hos Ludde. Mamma blev inte särskilt glad när jag kom hem. Inte pappa heller (fast jag vet att han tyckte det var kul). Nu när jag tänker på det blir jag lite förbannad. Varför skulle jag inte fått det egentligen? Vill mina framtida barn ha tuppkam är det upp till dem själva! Vare sig det är flicka eller pojke. Är ju ba hår för fan

Ett minne från dina glansdagar?
Varje dag är min glansdag

Favoritmärke?
adidas 4ever

Dold talang?
Breakdance (ahahhahha)

Vad är ditt senaste mest nöjda köp?
Rocky Horror på vinyl som är on its way

Vad fick dig att börja blogga?
Jag skaffade min första blogg på livejournal när jag var runt tretton. Mest var det väl för att det fanns så många från hela världen där med samma intressen som mig (typ Japan och sånt). Åå good times. Sedan dess har jag ju haft massor med olika bloggar som i princip alltid handlat om vad jag tycker om, tänker och gör

Ps denna bloggen fyllde två år igår! Gz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar