2016/01/30

A mental mindfuck can be nice

Förstår inte ens hur jag kan vara vaken just nu. Satt liksom med uppsatsen hos Jennifer i tio timmar igår. Kom hem vid elva på kvällen och försökte varva ner. Kunde dock inte slappna av eftersom jag fortfarande hade presentationen att tänka på (som skulle skickas in idag) så jag valde att göra den för att få det överstökat. Fick alltså knappt tre timmars sömn inatt, efter att ha pluggat så intensivt. Så heldagen vi hade i skolan idag kändes tung även om vi hade bild som jag älskar. Efter snack med bildläraren (som är kursansvarig denna terminen) förstod jag dock att han själv är missnöjd med upplägget av kursen eftersom de två senaste veckorna varit så intensiva att det varit omöjligt att hinna med allt. Vissa lärare vill ju klämma in sin tjatiga skit som vi redan haft i föregående terminer. Hade varit skönt att bara fokusera på det estetiska känner jag. Men allt kommer lugna sig nu. En blir ju lite stressad i själen när det blir såhär bara.

Ni vet när en tänker "jag är ändå övertrött redan så kan likaväl kötta på lite till". Precis så tänkte jag när jag kom hem vid fyra och bestämde mig för att dra hem till mamma och äta. Tänkte mestadels av tiden på att få komma hem och lägga mig i sängen. Men sen blev skjutsen hem inte av och när jag gått halvvägs kom jag på att jag hade hemnycklarna i en annan jacka. Min käraste var i replokalen och tvekade inte en sekund på att köra hem igen för att släppa in mig. Då bara kände jag hur skönt allt var. Jag får äntligen ta helg och jag kan bara gå raka vägen in till sängen och gosa nu, tänkte jag. Sen dess har jag legat här, ätit delicatobollar och kanelbulleglass och kollat på världens babe #1 Frank N Furter i tre timmar (ja det tar sån tid för mig att se filmen för jag måste hela tiden spola tillbaks och se om älsklingsdelarna vadå då). Slocknar vilken sekund som helst nu.

Experimenterande med glitter och flytande akvareller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar