2015/12/09

Strålande du

"Även om det är ovanligt länge så har vissa hosta i flera månader (två månader var inte tillräckligt). Att antalet bakterier har dubblats är ingen större fara, det kan bero på din förkylning. Att ha ont vid revbenen är vanligt vid långvarig hosta. Jag kan skicka remiss till lungröntgen om du vill, men tror inte det är nödvändigt" sa läkarjäveln som jag idag fick brev av där det stod "röntgen visade att du har en infektion i ena lungan, ring mig så jag kan gå djupare in på det och så att vi kan boka tid till skiktröntgen". Oops, eller vadå? Ta patienten på allvar för fan i helvetes helvete. Blir så arg av ointresserade, avvisande läkare som behandlar en som en efterbliven hundvalp. Det är inte första gången detta händer mig. Måste liksom tjata och nästan ge dem instruktioner för att jobbet ska göras på riktigt. Sen bara "ojsan du hade visst rätt". NÄHÄ.

Väntar nu på att han ska ringa upp. Ska hem till mamma sålänge och bli bjuden på mat och få lite mer julpynt och så. Behöver lite tröst känner jag. Det är särskilt kul med detta när jag har redovisning imorgon också. Vill bara att allt ska vara över så jag kan fylla år och mysa och inte bry mig om jobbiga grejer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar