2015/12/25

Materiell kärlek

Då har familjen varit här igen och käkat upp nästan alla julmatsrester! Pappa kom lite tidigare och fikade med oss kids. Det var skönt att träffas bara vi för en gång skull, nu när Moa är hemma och allt. Bytte klappar och pratade ett tag medan Truls busade.

Detta fick jag av pappa! Äntligen en vegokokbok! Blev superglad för den. Blev glad för tishan också. Så typiskt pappa bara haha. Han hade på sig en likadan i somras vilket jag tyckte var dökul, så han köpte en till mig med hahaha. Är inte riktigt min stajl att gå runt med såna dära tröjor men blev ändå glad (plus att tyget var galet mjukt!). Tack pappa! 

Där uppe till vänster är lite av det jag fick på självaste aftonen. Har lyssnat på Darjeeling flera gånger idag… det soundtracket är nå ruskigt bra alltså. Utöver detta fick jag en rejäl stavmixer (heeej soppor!) som gick att koppla ihop så det blir en matberedare (hej oändligt många olika slags vegobiffar och sånt!). Sen fick jag en sminkväska, te och sånt fint krimskrams! 

Våra vinster (klart vi teamar upp, vi bor ju tillsammans?) från julklappsleken. Det började som ett jädra skämt för mig, var helt tomhänt 90% av tiden sen i slutet ba BAM. Är sjuuukt nöjd!

Nu ska jag stussa runt till Darjeeling och göra mig redo. Ikväll kommer det lite fölk (inge stort eftersom vi ska hålla i nyårsfesten) eftersom det är självaste juldagen. Hoppas inte stormen pajar hela kvällen för oss bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar