2015/12/13

Luciakalas

Sitter och bläddrar igenom iPhoto för att hitta bilder från Sydkorea. Hanna ville se mina bilder eftersom hon åker dit för att plugga i ett år! Ganska avis. Måste verkligen åka och hälsa på henne därborta. Älskar Seoul. 

Idag har jag haft lite mera födelsedagsfirande. Ägnade typ hela gårdagen åt att baka (seriöst, till ett på natten) så jag valde att stanna hemma från Bob Hunds spelning. När jag såg allas bilder och videos på insta ångrade jag mig en aning. Men men! Fikat blev bra! Förutom när jag bakade macaronsen. Ska aldrig mer baka såna kan jag lova. Det gick åt så många timmar. När jag skulle spritsa marängen sprängdes dessutom påsen och det var så himla kladdigt. Marängsmeten smälte nästan för jag fick hålla på att krångla, så som ni kan se blev formen på dem inte superbra. Och utan spritspåsen blev frostingen mellan inte som den skulle heller. Visst blev de goa men allt jobb gjorde det ovärt. Tacka vet jag den snabba superenkla fudgen (kokossocker, kokosolja, kakao, vaniljpulver, sirap) och lussekatter (obs veganska är mycket godare??). 

Jaa jaa ja! Kolla vad jag fick av pappa. Älskar emaljmuggar. Bästa att dricka kaffe ur.

Vi trummade och sjöng på köksgolvet. Det var mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar