2015/12/17

Filmkärlek och musiktorka

Jobbdagen idag kändes fruktansvärt lång. Fick mens och sådär vilket gjorde dagen ännu mera kul. Gick runt och var livrädd att jag skulle få en av mina mardrömsvärkar när jag svimmar och sånt. Men jag överlevde. Sen hade jag bråttom hem eftersom vi skulle iväg nästan direkt och se Star wars! Var verkligen inställd på att inte ha några förväntningar alls medan Fredrik var aspepp. Kanske därför jag gick ifrån bion helnöjd och han missnöjd? Jag gillade den iallefall!

Nu har jag bäddat ner mig i sängen och velar mellan att se Fanny och Alexander eller Cannibal Ferox (hahaha det kontrastet). Jag är så jävla jävla glad att jag har hamnat i en sån här period nu. De senaste veckorna har jag bara plöjt igenom filmer. Det kan vara filmer jag redan sett eller filmer jag tänkt se i flera år, eller bara helt nya som jag just upptäckt. Rotar igenom hela IMDB (skulle dö utan denna sida.. betygsätter varendaste film jag ser och läser maniskt trivia och recensioner och diskussioner om nästan varendaste film jag ser) för att hitta de där riktigt bra filmerna. Utgår oftast från favoregissörer och drar igenom listorna med deras mästerverk. Tackar min lunginflammation för detta? Har haft såpass mycket tid att mitt serietittande övergått till filmtittande. Åå det var alldeles för längesedan sist.

Nu kan en ju bara hoppas att det händer med musiken också. Har liksom haft musiktorka så länge nu att jag skäms. På tal om musik… SIA kommer till Way out west! Herrejävlagud. Jag var liksom nöjd häromdagen när de första artisterna släpptes, och sa då till Fredrik att "kanske blir wow i sommar, eftersom M83 och Chvrches ska spela". Så ba kommer SIA också?? Såg förresten M83 på Hultan och de tillsammans med Justice var de bästa spelningarna. Får rysningar av att tänka på det.

Ps håller faktiskt på att göra en lista där jag tipsar om bra dokumentärer jag sett den senaste tiden. Har dröjt lite eftersom jag varvar med tre filmer emellan typ, men det kommer!

4 kommentarer:

  1. Alexandra12/18/2015

    Såg SW i onsdags! (Min kompis jobbar på en liten bio i stan så hon kirrade gratis biljetter hehe). Inte för att jag någonsin varit ett hardcore fan men min pojkvän gillar filmerna så såg den med honom. Tyckte den var sjukt bra! Väldigt händelserik från början till slut. Sen känns det bra att finn ändå har rätt stor roll och att Ren är huvudpersonen även om sw är rätt mansdominerat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alexandra12/18/2015

      Haha menade inte ren menade Rey!!! På tal om ren. Vetifan vad jag tycker om att han är solos son om man ska titta på likheter utseendemässigt. Men känns fett att det är Adam från girls!!!

      Radera
    2. JAAA så det var Adam?? Satt och tänkte på det men glömde kolla upp det efter filmen. Kul att det är han samtidigt som jag har lite svårt att se honom som Han Solos son. Störde mig lite på det ibland, olikheterna och hur svag han var typ. Åh det var också något jag tänkte på! Stark självständig tjej som huvudroll och sen Finn på det! Vilken grej! Det gjorde mig sjukt glad faktiskt. Mycket mycket bra gjort!

      Radera
    3. Alexandra12/19/2015

      Var tvungen att kolla för vi hade teorin att det kunde vara han som spelar unga snape i HP. Kändes typ som snape spelade bad guy i SW pga hans utseende hahaha. Ja, alltså utseendemässigt liknar han varken leia eller solo... Plus känns wannabe. Känns som han kommer bli god senare för att han fortfarande kunde se the light. Typ för mesig för att vara som Darth Vader. Min pojkvän säger att nästa film kommer bli mer spännande för då kommer man antagligen veta vilket håll det lutar mot eftersom anakin visade tendenser tidigt mot det mörka hållet :) plot twist om Rey blir ond!!!! Denna sw hade tydligen klarat bechdel testet. Men minns inte att Rey pratar med phasma?

      Radera