2015/12/15

Femtonde

Dagen började med jobb följt av skiktröntgen. Måste säga att det var jobbigare än jag trodde. Förra röntgen var ju löjligt enkel så oroade mig inget i förväg nu. Men så började sköterskan förklara att "för att vi ska kunna se dina lungor tydligare kommer jag sticka dig i armen och ge dig kontrastmedel" följt av olika reaktioner och biverkningar en kan få. Så jag blev så himla nervös. Det var något av det mest obehagliga jag varit med om. Kroppen blev brinnande varm under några sekunder och det kändes som jag kissade ner mig ungefär på grund av att jag kände mig supervarm hela vägen ner till punanin. Men det gick över och nu är det gjort. Nu väntar jag bara på dödsbeskedet ungefär.

Jag var färdig med röntgen strax efter lunch, hämtade ut några fler klappar på posten och gick hem för att slå in dem. Kände mig sjukt uttråkad eftersom jag visste att jag skulle vara ensam till tio på kvällen (älskar att vara ensam hemma men jag kan bli så jädra sällskapssjuk). Ringde mamma som passade Truls och gnällde lite så de kom och hämtade mig. Vi åkte på loppis, sen hem till mamma för att mysa framför Barnen i Bullerbyn och äta janssons och grönkål. Fick med mig ett gammalt änglaspel hem som det saknas en nål på så änglarna inte kan snurra. Men den får ba agera stillsam prydnad för jag orkar liksom inte leta mera. Jag är väldigt specifik med mina änglaspel. Det kan inte se ut hursomhelst. Mamma lånade oss sin astunga julgransfot också eftersom vi måste ha en asfet julgran detta året (åtminstone jämfört med de senaste åren då vår gran varit ett skämt). Vi ska slå på stort när vi håller i aftonen.



Nyss när jag lyssnade på julmusik och bäddade rent i sängen. Thug life. Nu ska jag och hjärtat köra favorit i repris: krypa ner i sängen med varma lussekatter och starkvinsglögg till valfri Polanskifilm (Tenant för det är min favo). Imorgon är jag ledig = chillgurl all day och möjligtvis Amnesty på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar