2015/12/12

Decemberbarn

Spelar julmusik och jäser lussekattor (JA alla är redan slut) samtidigt som jag gör andra omgången fudge och väntar på att Fredrik ska komma hem från repan. Han ville så gärna vara med och baka de dära saltkaramellpopcorn macaronerna. Är skitnervös eftersom jag aldrig gjort vegansk maräng innan. Skiter sig marängen är det ju kört. Receptet är så jäkla långt och det är alltid nervigt när det är amerikanska mått. Bakar så mycket nu för jag ska ha lite födelsedagsfika imorgon, och sen tänker jag väl att lussekatterna och fudgen ska räcka till julafton. Det är ju trots allt bara tolv dagar kvar!

Min födelsedag igår var fin. Väcktes med frukost på sängen och fick det jag önskade mig mest av allt: Fearless vampire killers-affischen. Bara kolla så dreamy den är… 
När vi fick upp den på väggen kände både Fredrik och jag att vi måste bli bättre på att åka runt på loppisar och auktioner för att hitta mer till läggan. Det är ju så kul att få iordning?? Vi har trots allt flyttat från små lägenheter och öst skit för att byta ut mot finare skit, så vi fyller inte ut alla rum särskilt bra tycker vi. Vill ha fler tavlor, golvlampor, taklampor, mattor, byråer, fler stringhyllor. Sånt. Därför bestämde Fredrik att vi skulle på loppisrunda idag. Men vi kom bara hem med tre julmusikvinyler och några 60-talsprydnadstomtar. Kanske bäst att satsa på auktioner istället… Heberg ska ha mycket fint nu i slutet av december så får bli en runda dit. Vi vill ju ha det superhemtrevligt när vi har nyårsfesten. Faktiskt. 

Tillbaka till gårdagen. Efter födelsedagsmys hemma var det luciamys på Truls förskola. Barna sjöng och bjöd på lussefika. Efter det drog jag, mamma, My, Truls och Fredrik ner till söder och käkade senlunch. Alla käkade Johannas bibimbap och Truls sprang runt i sina tomtekläder och busade. Efter det fika hemma hos oss. Sen tog min ork slut. På tisdag är det skiktröntgen. Ska bli spännande att se vad det visar. Om jag ska ringa och skälla ut läkaren eller inte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar