2015/12/30

2015

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte till Tokyo. Åkte till London. Byggde ett bord helt själv. Klättrade upp i tjugo meter höga träd och slängde mig rakt ut i luften (gjorde prick alla utmaningar vi fick möjligheten att göra på Tillsammans/Söderfamiljens p-fest). Blir svag i benen bara jag skriver om det..

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Har aldrig haft något seriöst nyårslöfte vad jag kan minnas. Men nästa år ska jag göra följande: ta vara på min kreativitet genom att rita och fotografera mer… och läsa mer! Vet inte varför det svalnat av

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Många (mest bekanta dock) fick barn nummer två eller tre

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov

5. Vilka länder besökte du?
Storbritannien

Japan

6. Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Mera små spontanresor. Typ bara få för sig att en vill åka till nån mysig stad och sätta sig på ett plan/tåg samma dag. Svårt som fattig student dock. Men Barcelona i vår ska det nog bli! Festivala är också något jag saknade detta året! Way out west i sommar är helt bestämt

7. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Dessa dagar…

Midsommaraftonen

De fåtal badvänliga dagarna i somras

Fredriks födelsedag som var så mysig, och den superfina festen vi hade för honom!

Kvällen Paola sjöng på Tillsammans, som avslutades med 90-talsdansgolv på min morbrors 40-årsfest

Den för jävla fina kräftskivan

Den galna p-festen som avslutades ute på en bastuflotte (där jag för övrigt kastade mig rakt ut i den kalla sjön, obs väldigt modigt för att vara mig aka badkrukan)

Baby Jesus bästa spelning

Paraplydrinkkvällen

Moa kom hem och firades! 

Dagen jag åkte till Japan (och alla dagar jag var där såklart)

8. Vad var din största framgång 2015?
Allt jag klarat i skolan. Dragit ner på animaliska produkter… 

9. Största misstaget?
När jag kvaddade svanskotan genom att sätta mig på en sten som gömde sig under strandfilten. Gör fortfarande rätt ont ska jag säg

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Den där jävla lunginflammationen (hostan sitter än)

11. Bästa köpet?
Kan inte välja en grej…

Mina Kimomo-byxor från Monki

Alla nya tjocktröjor och stickade tröjor från Myrorna och Tokyo

Alla goa fina sängkläder jag lyckats hitta

Min Beyond Retro gympapåse som jag köpte i London och inte går nånstans utan typ

Mina svarta ankelkorta culottes. Så sköna att jag köpt två par

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom resorna… antagligen nya lägenheten och mat (eko och veganskt kan bli rätt dyrt)

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När vi fick lägenheten. När jag fick veta att Truls ska få en lillasyster

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Marina and the diamonds - I'm a ruin
Sia - Elastic heart
Amason - Ålen
Annars bara gammal musik som jag alltid lyssnat på… musiktorkan i år alltså

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mer glad tror jag? Trivs ju betydligt bättre där vi bor nu, Fredrik har bytt jobb till något han trivs med så han är piggare och gladare, börjar se slutet på min utbildning, fått uppfyllt gamla drömmar. Så ja, gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest med Fredrik. Tatuerat min fantastiska räv nån jäkla gång. Yogat mer

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Käkat godis prick varje dag typ. Färgat topparna skulle jag också låtit bli. Det lila som blev grönt som jag inte blev av med så jag fick bleka sönder topparna och klippa av en bit av håret igen. Det var mindre kul

18. Hur tillbringade du julen?
Hade en jättefin julafton hemma med närmsta familjen

19. Blev du kär i år?
Är redan kär, hallå

20. Favoritprogram på TV?
Det enda jag sett på tv under hela året är julkalendern. Det enda sevärda typ, så den vinner!

21. Bästa boken du läste i år?
Den senaste boken jag verkligen läste var John Ajvide Lindqvists Hanteringen av odöda för flera år sedan. Därför jag valt att ha det som nyårslöfte. Prioritera bokläsandet istället för att glo på serier och dokumentärer hela tiden. Jag märker ju att jag älskar att läsa (redan börjat att läsa om Harry Potter) och blir helt uppslukad

22. Största musikaliska upptäckten?
Amason

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Vampyrernas natt-affischen var ju det jag ville ha allra mest. Så fint att det är en svensk gammal affisch liksom, i såpass bra skick!

25. Något du önskade dig men inte fick?
Min lilla corgi

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Var sjuk. Men den var ändå fin. Frukost på sängen med hjärtat, fick fina presenter, åt bibimbap på Söderfamiljen och fikade hemma med familjen

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om sommaren hade kommit nån gång. Om en haft lite mer än en sketen studentinkomst. En har ju mer möjligheter om en har lite mera cash. Om jag sluppit att vara sjuk

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2015?
Har insett hur mycket jag älskar rymliga och mjuka kläder. Tar alltid storleken större nu för bekvämlighetens skull. Bästa är nån av mina sköna AA-byxdressar med valfri tjocktröja över

29. Vad fick dig att må bra?
Fredrik, familjen, katterna

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Roman är ju så pöt i sina gamla filmer

32. De bästa nya människorna du träffade?
Felicia med flera från Tillsammans!

33. Har du legat på sjukhuset?
Några besök bara

34. Hur ska du fira nyår?
Det blir hemma hos mig och Fredrik

35. Har du varit lycklig detta året?
Jaadå!

36. Det bästa med hela 2015?
Japan såklart… och flytten! 

37. Tror du 2016 kommer bli bättre än 2015?
Om jag bortser från Japanresan så ja, för att
1. detta kommer vara sista sommarlovet i mitt liv, samtidigt som det kommer vara första sommaren på tolv år som jag inte sommarjobbar (om jag kommer in på sommarkurserna på distans dvs) för att jag vill verkligen ta vara på mitt sista sommarlov och ba njuta
2. jag kommer ta examen i slutet av 2016, dvs fast jobb = betald semester, uppfylla drömmar, resa, köpa hus eller stuga… sånt!
3. Fredrik har nu ett jobb som inte gör honom halvt död efteråt = mer ork och tid till att göra saker tillsammans

Gott nytt år allesamman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar