2015/11/07

Önskelisty

Nästa månad fyller jag år och så är det jul. Förstår det knappt. Ser fram emot julen på ett helt annat sätt nu för vi ska fira hemma hos oss. Vuxenpoäng eller vadå. Kommer pynta sönder. Jag brukar vara sneaky och leta julklappar ganska tidigt, och i år hittade jag helt perfekta julklappar till alla på en och samma gång? Så det är fixat. Kommer antagligen hitta lite småpaket innan julen med. Älskar att köpa fina klappar till andra. Jag har också börjat spana efter saker att önska mig. Det är alltid bra att göra en lista tycker jag. En del är väl önsketänk men men here you go.

Soundtracks på vinyl. Åå detta guilty pleasure of mine. Allt från musikaler till gamla skräckfilmer till superfina filmer med superfin musik. Enda jag har är några Disney, några Astrid Lindgren, Neverending story och Twin Peaks.


Lite större originalfilmaffischer att rama in och smycka väggarna med. Mest önskvärt är Polanski. Helst med Sharon Tate. Argento har också väldans fina affischer.


Denna fagra bikini.

Scrunchies. Eller bara vad som helst i dessa färger egentligen.

Typ kepooor (American Apparel).

Dessa kokböcker. 

Fast allra helst denna. 

Kan aldrig ha för mycket från Lush… 

Detta jädra prayer candle. Har övervägt att sno trycket och göra mitt egna (eller om nån vill vara huslig och göra det som presse? hehee) eftersom hen som gör dessa INTE SKICKAR TILL SVERIGE. Har skrivit och tjatat som attan men får aldrig svar.

Sen har jag och Fredrik kommit till insikten att det är här vi kommer bo tills vi kan köpa vårt drömhus (det vill säga ett gäng år). Vi trivs så bra plus att vi kan bo fint samtidigt som vi har möjligheten att spara? Därför vill jag få det så mys det bara går. Känner att jag helt klart vill tapetsera någon vägg eller två här. Det kan göra så mycket. För att vara mer exakt vill jag att William Morris Pimpernel ska pryda väggarna. Bara titta. Hur drömskt?

2 kommentarer: