2015/11/28

Lunor

Valde att hoppa Göteborg. Sitter istället hemma och myser. Fast nja. Gråtit flera gånger de senaste dagarna för jag bland annat knappt kunnat resa mig upp ur sängen på grund av smärtan kring revbenen. Jag VET att jag borde kollat upp det i veckan men läste på internet (jaja dumt gjort) att flera varit med om att långvarig hosta orsakat mindre sprickor i revbenen eller att muskelvävnad brustit… och att läkare inte gör något åt det, utan en får helt enkelt vila så det läker av sig självt. Men alltså hur länge? Har ändå tagit det jättelugnt så fort jag inte varit i skolan eller jobbat? Men men, är ledig på måndag THANK YOU LORD så då ska jag ta tag i detta. Alltså förlåt att jag är så tråkig och bara skriver om detta men mitt liv just nu alltså… 

Fredrik är som sagt i Göteborg så jag kommer inte laga nån mat (smak och luktsinnena är fortfarande kvaddade, älskar verkligen min trånga lilla näsa som gör detta åt mig i flera veckor varje gång jag blir sjuk). Idag är det släktkalas och det skulle tydligen käkas julmat, så jag väntar på att mamma ska komma inom med lite rester till mig. Även om jag inte kommer känna smaken på janssons och grönkål tror jag ändå jag kan föreställa mig och njuta litegrann iallefall… 

Detta då! Fick en tidig födelsedagspresent av My. Årsprenumeration på VEGO! Mitt första nummer har så mycket bra julmatsrecept! Älskar att läsa vegorecept och få inspiration. Okej att en inte alltid följer recepten, men det är ju det som är så kul! Testa helt nya grejer och ge det sin egna lilla twist. Försöker ju äta så mycket veganskt jag bara kan för att jag inte klarar av att tänka på hur djuren faktiskt har det. Har märkt att det är många som blivit mer öppna för att dra ner på köttätandet (eller sluta helt vilket gör mig tårögd av lycka) men då är nästan alltid problemet okunskap när det gäller vegomat. Jag vet själv att det till en början kan vara svårt att variera det en lagar men det finns SÅ mycket! Behövs oftast bara lite inspiration och då är denna tidningen (eller kokböckerna i min önskelista! LUUUV FINA KOKBÖCKER) helt perfekt! Julklappstips! Superfint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar