2015/11/17

Kom nu december

Tagit långhelg tills idag och såhär har det sett ut för det mesta. Välbehövligt verkligen, även om jag gärna skulle haft några dagar till. Nu har nämligen mina revben börjat göra så in i helvetes ont också. Härligt va. Mysiga november va. Jag brukar inte känna mig såhär down denna tiden på året, utan det kommer mellan januari och mars. Längtar inte till de månaderna så att säg…

Idag orkade jag åtminstone åka på loppisrunda. Jag och hjäätat var mest på jakt efter ett gammalt änglaspel och en gammal juleduk till långbordet på julafton. Hittade inget som dög men vi har ju lite tid på oss att leta. Men alltså. Började dra fram tomtarna ur lådan igår och tänkte "ba några stycken" och nu är lådan nästan tom. Enda som ligger kvar i lådan är allt julgranspynt och det får ju faktiskt ta och vänta.

November alltså: glögg, pappa fyller år, första advent och Baby Jesus spelar i Göteborg. Det är allt. De andra månaderna har liksom varit FYLLDA (okej har inte fyllt i jobb och skola i november men det hade inte gjort saken bättre). Får väl hoppas att en är tillräckligt kry för att åka med pöjkarna till Göteborg åtminstone. Passa på att köpa lite klädor till december och såå. Kom nu älskade december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar