2015/11/15

Död

Fredagen började bra med tanke på att opponeringen gick super och betyget på b-uppsatsen blev VG. Men när jag kom hem från skolan var det som om en dementor sugit all kraft ur mig. Även om jag försöker skoja om det känns det inte alls kul. Känns som att jag vaknat upp i en mörk bubbla flera dagar i rad nu. Är helt matt i huvudet. Lägger mig supertidigt och vaknar runt nio. Men är ändå helt dåsig. Idag gick jag upp någon timme, men orkade verkligen ingenting och kröp ner tätt intill Fredrik igen och sov i fyra timmar till. Min kropp protesterar och är väl aningen trött på att jag varit sjuk i över en månad nu. Är antagligen det blandat med den hära jävla hösten. Mitt humör är fan inte kul nu. Har ändå försökt göra lite saker… börjat titta på Vänner… proppat i mig d-vitamin… möblerat om lite… bakat pumpapaj och chokladbollar. Var till och med uppe på vinden nyss och hämtade lådan med allt julpynt. Den står i hallen nu och stirrar på mig. Blev inte alls gladare av att ta fram den. Usch.

Orkade iallefall göra den där galet goda boeuf bourguignonen (tips alltså verkligen!) igår, så jag ska värma på resterna nu. Skitintressant va.

3 kommentarer:

  1. Alexandra11/17/2015

    känns som man blir allmänt seg av allt mörker! jag menar, man vill fan sova när klockan är 9, som du skriver... fast det positiva är ju på ett sätt julen med all sin belysning, så blir det inte lika tråkigt i vintermörkret, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa förstår inte hur människor har ork att gå ut ens? Särskilt här i Halmstad. Blåser ju som satan och vindarna är iskalla. Väntar ba på december nu asså..

      Radera
    2. Alexandra11/24/2015

      Jo... Behöver köpa ett par jävla vantar som håller värmen nu. Man går ju bara ut om man måste numera, haha. Fast det var asfett när det snöade i Skåne i helgen. Det var riktigt fint!!! Tråkigt att det bara är is och mög nu dock :((

      Radera