2015/10/28

Simlife

Sådär lagom stressigt liv sinne allt nu när b-uppsatsen är påbörjad. Ena dagen känns det "fan vad detta går bra, nu har jag fått kläm på det" sen ba "vad gör jag ens, varför valde jag att skriva om detta, jag har ingen aning om vad jag pratar om ens". Jag har en bra handledare men guu vilken hård kritik hon ger jämfört med de tidigare. Bra på ett sätt för då blir jag ju bara bättre, och mer redo för c-uppsatsen nästa år. Men jag blir verkligen slutkörd eftersom jag inte kan tänka på annat. Snart är det bara ett år kvar, sen är jag färdig. ETT ÅR. Hur kan 3,5 år gå så fort? Det är verkligen de tankarna som ger mig nya krafter. Om ett år har jag en fast tjänst för första gången i mitt liv. Ett mysigt jobb, en bra lön, trygghet, möjligheten att resa vart jag vill, betald semester, möjligheten att köpa ett litet hus/stuga i skogen och göra allt jag drömt om. Det är så nära nu! Ursäkta om jag är tjaty men jag dör av längtan.

Har inte gjort så mycket den senaste tiden eftersom jag fortfarande hostar lungorna ur mig varje natt/dag. Vart stressad över skola och praktik mest, sen varvat ner genom att krypa under massa täcken och spelat Sims. Käkade på Pinchos igår med svärföräldrarna och i söndags var jag på Ikea (börjar bli löjligt nu men alla vet liksom att jag inte tackar nej om det finns plats). Kom bara hem med julgrejer. Julgranskulor i Linniga färger och dekorationer och belysning. Alltså vill så himla mycket ta fram jullådan men det är nog för tidigt. Eller? Det måste ju vara höst först. Fredrik frågade när vi ska ha vårt årliga Twinpan-maraton med paj och kaffe, och det passar ju ganska bra att börja med det nu i helgen tycker jag. Kommer ju ändå inte få klä ut mig på halloween i år heller eftersom alla är så tråkiga! Åååå!

Sims när det buggar som bäst hahahaha dog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar