2015/10/21

Hösthosta

Går antagligen in på femte hostiga natten nu. Har fått så lite sömn de senaste nätterna att huvudet snurrade och händerna skakade idag på praktiken. Kämpade mig in i det sista för jag tänker INTE stanna hemma så jag måste ta igen de dagarna sen (kaosmycket i skolan framöver). Två dagar kvar två dagar kvar. Känner att jag plågat mig själv tillräckligt nu så hjärty är och köper hostmedicin och julmust till mig. Är liksom nog när en hostar såpass att en måste försöka sova sittandes istället (hostar mindre då) och har fått nån slags träningsvärk i magen och bröstet och har blodsmak i munnen för nåt antagligen gått sönder i halsen. Då är det dags att göra någe åt det känner jag. Faktiskt.

Glömde ta rast idag (såpass väck) och fick istället dra av det på sista timmen och gå hem tidigare. Slängde av mig alla kläder, kröp under mitt favotäcke och spelade Sims i tre timmar. Tänkte att jag slänger ihop nåt snabbt käk tills Fredrik kommer hem. Snabbt blev det då inte. Allt tog längre tid pga kaos i huvudet och jag valde att misomarinera+fritera pumpa, aubergine och quornfiléer? Sen göra en sallad till det? Sen ris till det? Smart för nu är jag inte ens hungrig utan vill bara sova.

Trött barnvakt igår. Vi kollade på Bambi. Jag grät inte. 

2 kommentarer:

  1. Om du hostar så du inte kan sova tycker jag du ska gå till läkaren och få hostmedicinpå recept.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa vet. Men har så dålig erfarenhet av oengagerade läkare som knappt lyssnar och inte tar en på allvar så blir extremt osugen på att ta mig dit även när jag borde :/

      Radera