2015/09/08

Tuesday bae

Ååå igår var en sån dära ledig dag. Gick runt med oborstat hår (hade borsten och typ halva mitt liv i väskan jag glömt hos Robin), städade, sprängde högtalarna, kollade på Black Books och provgick mina nya skor. Tänkte att jag behöver ett par nya. Särskilt när jag ska strosa runt i Tokyo. Mina andra nikes är ju kolsvarta och heelt slutkörda av jobb och sånt. Ett av paren har jag ju haft på mig istället för regnstövlar flera gånger så deras livslängd förkortades hastigt. Hursom! Jag förberedde tonkatsu (quornkatsu dårå) och den bästa salladen som finns (spetskål, soja, risvinäger, sesamolja, sesamfrön och sånt gött). Men när Fredrik kom hem ställde jag in det preppade i kylen tills idag, för vi drog ut och käkade burgare istället. Lite spontant tillsammans med Robin, My, Johanna och Laban. På det dära nya stället Mr Vinc'k. Deras öllista var oändlig. Sötpotatispommes, vanliga pommes med parmesan och örter, goa dipper och tillbehör och superbra burgare! Den vegetariska var sjuukt god och jättelik en riktig burgare?? Massvis med gött i. Men jag kunde bara äta halva för det kändes som de tappat i halva saltkaret i min plus att den var svinstark. Annars hur bra som helst. Beställer en vegburgare är det ju oftast en liten grönsaksplätt med majs och paprika. Kreativt liksom. Det blev några välta vinglas, snack om unicorn tattoos, sen började Mys hår brinna. Hahahahaha alla dog av skratt. Men nej fy vad hemskt, ändå. Hängde kvar tills det stängde och på vägen hem såg vi att Jarlen hade öppet. Alltså haha, sist jag var där käkade jag lunch med pappa när jag var fjorton typ? De har gjort om det till värsta mysiga (men classy) hänget. Vi bestämde oss för att det är vår nya bästa kvarterskrog. Drack helt fantastiska drinkar med champagne med mera. På vägen hem kom det snö. Det SNÖADE småsmå pytteflingor. Heeelt sjukt! Det är dock vintrig luft nu, så ändå inte helt förvånad. 

Just nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma, för vi ska åka till IKEA! Hon behöver hjälp att välja ny säng och sånt. Jag ÄLSKAR Ikea så jag tvekade inte en sekund när hon frågade. Jag övertalade henne att köra till Älmhult så vi ska in på fyndbutiken med! Döör va kul. Perfekt tisdag. Kramy. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar