2015/09/13

På vift

Idag kändes som en perfekt höstig utflyktsdag. Vi åkte först ut till Kaggagård och plockade majs, dögölliga små gula zucchinis och svartkål. Ska göra någe mumsigt utav det imorgon tänkte jag. Orkade ej idag så blev supersnabba quesys på färdigt tortillabröd sprängt med e-ämnen pga supertrött. Blev ändå stört gott (paprikapesto och riven halloumi mellan bröde mmmm). Efter maten var Fredrik gullig och gjorde våran älskade knäckäppelpaj. Fööör fint. Jaja! Efter Kaggagård åkte vi bil i vad som kändes halvvägs till Stockholm, för att leta kantareller. Vi åkte hela vägen till mammas svampställe, där en av mina favoloppisar ligger. Loppisen hade dock ingenting denna gången, och när vi skulle svänga in mot kantarellerna hade en kossa rymt från sin hage och stod MITT i den lille grusvägen. Vi försökte schasa bort den men den såg så irriterad ut och muade på oss, så vi fick backa ut igen, meddela närmsta bonde om vad som hänt, och åka nån annanstans. Tur att mitt svampställe ligger på vägen tillbaka, tänkte jag. Där är det liksom SVÄRMAR av trattisar, så pass att vi fått åka därifrån och lämna kvar pga alldeles för mycket svampjävlar. Men såklart hade trattisarna inte börjat komma än. Så vi traskade bara runt i regnet, hittade typ tre gula, och fikade bland träden. Ändå mysigt, men gillar verkligen inte att åka bil alltså. Inte bara för att jag lätt blir åksjuk. All min kraft bara sugs ur mig typ? Känner mig halvt förlamad efter en bilfärd. Så att åka till skolan imorgon och på tisdag ser jag inte fram emot så värst, eftersom det tar ungefär en timme dit och en timme hem. Fy. MEN nu läser vi om hållbar utveckling och genus så det håller igång glöden lite. Blivit lite av en besserwisser på våra seminarier och workshops nu. Vad har hänt med mig ens? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar