2015/09/10

Luv grönt

Detta är en del av min skatt jag fick med mig hem i tisdags. Blev bara två påsar, mestadels grönt. Förutom växter blev det servetter och sånt krimskramsy, skålar, en såsgryta, penslar, glasburkar (alltså de var inte helt genomskinliga utan ljusgröna, askgrå och smaragdgröna?? vet inte om det är nån limited grej men fanns bara fåtal kvar, så jag tog några även om jag redan har massor). Igårkväll när jag kom hem från Truls tvåårskalas satte jag mig med blomstret och planterade om till ekojord (får ta till med såna metoder så jag inte mördar växterna det första jag gör). Medan jag ändå höll på satte jag om några som växt ur sina krukor (igen, varför växer allt som ogräs i denna lägenhet??). I över två timmar pillade jag, fram tills jag skulle sova ungefär. Fick så himla ont i ryggen alltså. Så idag kunde jag knappt hålla ögona öppna i skolan. Sov i bilen. Här kommer två bilder från Truls kalas, med min lillkusin Nellie bredvid. Hon ville ju så gärna hjälpa till att öppna pressys haha åå.   


Jag och Fredrik tar långhelg nu! Nytt Paranormal witness och nytt Masterchef yassssss. Jag ska ta och baka lite tortillabröd nu, för ikväll blir det min nya favorit: quesadillas med rökt ost och annat gött! Smaken blir fan helt underbar. Kan äta det varendaste dag. Så ska jag testa en variant med sötpotte och halloumi också. Mat alltså. MAT.

2 kommentarer:

  1. Åh det blir så fint och mysigt med gröna växter��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa det gör verkligen ALLT i ett hem! Vill ju ha det så nära en djungel som möjligt <3

      Radera