2015/09/06

Kärlekshelg

Svårt att hålla ögona öppna efter denna craycray weekend. I fredags ville jag och Fredrik ta vara på sista vanliga kvällen på Tillsammans. Vi kom dit rätt sent och beställde den allra sista maten från köket. Fällde nästan en tår. Det blev en del öl och ganska sent. På lördagen ångrade jag det litegrann, eftersom jag skulle gå upp tidigt för att hjälpa till på festivalen (bartömning deluxe typ). Så himla mycke grejor att förbereda. Det ösregnade största delen av dagen men det hindrade ingen från att komma. Det var alltid fullsmockat! Det stod band på scenen prick hela tiden, och där var tatuerare, vinprovning och dj vid lilla baren, quiz och vääärldens bästa festivalmat. Dog av veggiechiligrytan. Jag hängde för det mesta bredvid tatueringstältet, och ju fler jag såg göra det (till och med några av personalen vågade) desto mer sugen blev jag själv. Bara en pyttegrej mellan brösten tänkte jag. När jag äntligen bestämt mig för att köra så stängde dom verkstan. Hel ve te, tänkte jag. Men kan likaväl göra det i Tokyo, tillsammans med Moa och My. Kan tänka mig att de vill ha samma lilla symbol. Hade varit så fint att ha den alla tre. 

Hursomhelst så gick jag av vid 18. Då begav jag mig hemåt för att vila, pynta mig lite mer festivaligt (sprang omkring i regnet när saker och ting rasade så kände mig lagom sliten). Sen hem till Robin för att förkröka lite. Baby Jesus behövde snacka ihop sig lite innan spelningen (de skulle gå på sist) eftersom det inte var en vanlig spelning. Det var nya låtar och ett konstnärligt litet projekt skulle ske mitt i spelningen. Det blev väl lite nervöst. Till och med jag var skitnervös, och jag skulle bara titta på. Men det blev så. himla. bra. Bättre än jag kunde ana. Under en ganska tung låt ställde sig Ronja på scenen och improviserade poesi (som man knappt skulle höra men det lät ändå asfett) medan Mattias målade på henne med händerna. Detta hände bara sådär, mellan två helt vanliga ösiga låtar. Det kändes lite sådär Lynchigt, som en dröm. Baby Jesus bästa spelning skulle jag nog vilja påstå. Ljudet var perf. Showen var perf. Publiken var galna som vanligt med sitt hoppdansande och stagedivande. Efter spelningen blev det en liten surprise. Johanna, My, Fanny, Laban, Joffa och Billy spelade Shoreline. Live. Så duktiga och fina att de lärde sig den bara för festivalen. Perfekt avslut på denna sommaren. 

Spela Shoreline! 

Tonari no Fredrik.

Vi avslutade det hela med Pinchos idag. Jag och la familia. Supernöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar