2015/09/21

Gött tjöt

Imorse åkte jag till skolan 7.30, och kom hem till Halmstad igen 17.00. Tar på krafterna alltså. Hatar att åka bil. Tur då att jag inte behöver åka igen förrän på fredag. Är ledig tills dess! Hur skönt?? Ok har lite tentaplugg men det är löjligt lite. Klagar dock INTE. Denna termin i mitt hjärta alltså. Vi läser så intressanta och viktiga grejer samtidigt som vi har galet många lediga dagar. Känner mig inte alls lika stressad som de förra terminerna. 

Trots lång dag fikades det framåt kvällen. Snackades om att skaffa hund bland annat. Denna återkommande grej vi velat kring i snart två år. Låter ungefär såhär varenda gång: hjärtat du är uppväxt med katter och har aldrig haft hund så du förstår inte hur stort ansvar det är och hur dåligt samvete man får av en hund, fast det hade ju varit mysigt och vi hade ju kommit ut mer för vi älskar ju promenader och utflykter, men jobbigt att gå ut på morgonen när det ösregnar, men jag har inget emot regn och vi bor perfekt med parken precis jämte, men när det är minusgrader, fast skönt med frisk luft och med hund slösar vi inte lika mycket tid på att lata oss, men vad gör vi när vi reser, mamma har ju all tid i världen om vi skulle behöva hjälp och du är ju jättebra med hundar och du hade varit en superbra hundpappa för de lyssnar på dig, ja men inte på dig för du är för snäll och kan inte säga till på skarpen. Alltså det tar aldrig slut! Jag vill vill vill ha en go liten korv-corgi som blir ens bästa vän och bebis. Äsch vi får fundera vidare på det. Kanske blir årets julklapp vem vet. Nä nu är jag himla pömsen! Båda är lediga imorgon så det ska bara gosas och senare på kvällen ska vi på bio och se Sinister 2. Pirr! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar