2015/09/16

2011-2013

När jag letade efter gamla bilder på Moa kunde jag inte låta bli att kolla på bilder på mig från några år tillbaka. Så kul att se hur en förändras på kort tid. Orkar inte gå alltför långt bak, så kör bara från hösten 2011 när jag la av med mitt sönderfärgade och sönderplattade hår. Även om det hade varit kul att visa bilder från när jag var teenager och hade alla olika frisyrer och färger i håret och ugly piercingar i fejset.

Kul att jag ser likadan ut nu (med luggen och hårfärgen) som på den äldsta bilden (4,5 år sedan). 

Februari 2012. Gör fortfarande sådär alltså. Går runt med sommarkläder inomhus på vintern för en inte hinner använda allt fina på sommaren. Här har jag mina favoshorts som jag dipdyade lila sen… dummaste nånsin. 

Maj 2012. Växer ut luggen för sjuttionde gången. 

Också maj 2012. Jag och mina jädrans AA hårband. Hårbanden och discobrallor hela detta året alltså. 

Juni 2012. Perf hårboll. 

Juli 2012. Jag och mina kattungekullar. Detta är Lunas tredje kull? Sen tog jag in en hemlös kull som Luna tog hand om också. Supermom. Så jag hade 12 katter samtidigt. I min lilla etta på 45 kvadrat. 

Juli 2012. Hälsar på fina kisar på katthemmet. 

Juli 2012 igen. Trött på gamle städjobby.

Oktober 2012. Bytte upp mig från ettan till tvåan i huset bredvid. Åå mysiga gamla läggan. 

Sen ba släppte jag ut håret en dag i oktober och BAM mitt hår var långt, och största delen ofärgat. Men snart så kom idén att AMEN BLONT HÅR KAN JU BLI FINT. 

December 2012. BAM. Där mördade jag håret (och såg ut som en helt annan person?) men trivdes så bra i detta. Guud va mitt hår mådde piss första tiden dock. 

Nyår 2012 ville jag ha lila hår. 

Mars 2013. Här hade jag min svinjobbiga bihåleinflammation och klippte lugg.  

April 2013. Hår on point. 

Maj 2013. Helgen jag såg Beyoncé. 

Juni 2013. Ville få väck utväxten. Håret blev typ havreblont. 

Augusti 2013. 

Augusti 2013. Hemkommen från Way out west. 

Bara dagar efter Way out west kom rycket… varifrån vet jag inte men det händer alltid när mitt hår börjar bli himla fint. Visst detta var fint, men tröttnade så fort. Kunde liksom inte göra särskilt mycket med det? Det var jobbigt med utväxten hela tin också, så jag gick ganska snabbt tillbaks till nåt som liknade min naturliga färg. Den färgen tillsammans med längden på håret ogillade jag i säkert ett helt år… därav lack of selfies.

November 2013. Ogillade håre och gömde mig i världens bästa huva (bästa köpet i mitt liv alltså kommer använda den tills jag dör). Galet att detta snart är två år sen. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar