2015/08/31

P-fest

Idag började skolan. Det var väl ändå helt okej, även om jag var trött efter gårdagens galenheter. Då var det p-fest. Ingen visste vad som väntade. Vi ba kördes ut i skogen och fick i uppgift att bli cirkusapor ungefär. Klättra 20 meter upp i luften på en ostadig trästege (Joffa lyfte upp mig hela vägen, mina ben skakade för mycket), klättra upp 15 meter i ett jävla träd inom två minuter (här blev jag lite modig, klarade det på 1 å 30!), klättra upp 8 meter på ännu ett träd och ställa oss upp på en platta för att hoppa rakt ut i luften och få tag på en trapets som hängde fritt. När vi kom till varenda grej skakade jag bara på huvudet och började kallsvettas. Men jag gjorde tamejfan varenda grej och överträffade mig själv! Sen vart det femkamp, och även om vi var värsta dreamteamet så förlorade vi för att vi slarvade på en samarbetstävling. Helvete. Men skrattade så himla mycket hela denna fantastiska dag. Vill göra om allt igen. Mellan allt detta sportsliga grillade vi körv (My och Johanna var så fina och köpte min favochörizo) och satt runt brasan och bara mös. 

Här fick vi känna på höjder genom att slänga oss ut från en träkoja typ, och gunga fram och tillbaka. My var först på allt, som ett ivrigt litet barn. Så himla söt. 

Här var den hära trapetsgrenen. Här nedan kommer Mys fantastiska hopp. Hon, Joffa och jag fixade att ta tag i den. Alltså hur sjukt??

Adrenalinet! 

Teamwörk! 

Slangbella. Alla blir som små barn. 


Efter allt lekande var det catering mitt ute i skoga, från Inez trädgård. Så jääääla god mat alltså. Sedan detta framåt kvällen. Vi drogs ut på en miniflotte, till en större flotte som hade ett litet minihus med bastu och långbord. Mitt ute på sjön liksom! Vilken idyll. Ville inte hem.

Tack alla fina göllon! På lördag är det festival/bartömning och då kör vi alla sista passet tillsammans! Puss och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar