2015/08/27

Ofattbart

Nu är det så att jag inte har kunnat röra mig ur fläcken sen jag kom hem från jobbet. Kan det bero på att jag tvunget skulle ut och ränna till halv fyra igårnatt tro? Även om jag skulle upp tidigt idag? Ibland undrar en ju… men kul var det! Blev en svängom i stan med hjärtat, Rasmus och Matte. Älskar att jag alltid är den som säger att jag inte kan spela biljard, pingis eller bowling så visar det sig (nästan alltid) att jag är skitbra. Igår kan ha att göra med att jag var mest nykter dock men men.

Precis nu käkar jag dillskruvar och läser om crazy grejer att göra i Tokyo. Blev lite paff när vi skulle köpa biljetterna till Ghibli museet häromdan och det visade sig att hela oktober blivit slutsålt. Ja men fuck you då, var min första tanke. Men sen ryckte jag bara på axlarna och tänkte att jag helt säkert kommer åka till Japan var och vartannat år sen, när en tagit examen och får den där efterlängtade betald semester-lyxen. Vet liksom redan att Tokyo kommer vara min favoritstad, så det är faktiskt ingen brådska att hinna se allt, för det är det ändå omöjligt att göra i Tokyo. Får nöja mig med Kiddyland (åtta våningars leksaksaffär med massa Ghibli) denna gång och ta museet nästa runda. Vill att denna resan mest ska vara till för att utforska och upptäcka, inte massa planerade aktiviteter varje dag. Räcker med enstaka saker. Typ gå på ugglecafé, se något tempel och nåt museum, tralla runt i Harajuku och Akihabara, se galna djur på Ueno zoo… sen vill jag hitta bra second hand-klädbutiker, gå vilse på smågatorna och jag vet inte… hitta sjuka ställen? Lär finnas oändligt med udda saker som jag kommer älska. En månad kvar och jag kan knappt greppa. 

Snart ska jag tvinga mig upp ur sängen för att baka some amazing pizza till oss, för den NYA SÄSONGEN AV PARANORMAL WITNESS HAR BÖRJAT IDAG! Har väntat på denna dag i snart två år?? Herregud jag är så spänd! Bästa skräckserien. Har nästan börjat gråta till vissa avsnitt. Japp. Så bra. Ej överdrift.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar