2015/08/16

Life

Vaknade tidigt idag av att Mio stod och skrek i sovrummet. Tänkte att han jagade nån insekt och försökte somna om. Men så hörde jag ett vagt litet jamande utifrån fönstret också. På en sekund insåg jag att det var Luna och flög upp ur sängen. Helt yrvaken utbrast jag "min lilla Lunaaaa" och slängde på mig kläder. Väckte Fredrik som blev orolig. Hon har alltså tryckt sig ut genom den lilla glipan i sovrumsfönstret. Jäkla vildkatt alltså. Men hon ville inget annat än hem igen. När jag öppnade dörren sprang hon rakt in i lägenheten och gosade som attan.

När jag kröp tillbaks ner i sängen såg jag att jag fått sms från Johanna om att det antagligen kommer vara stängt under dagen på Tillsammans idag. Alltså fick jag ledigt. Den lyckan, när en vet att det bara är att somna om och sova ut. Det var så himla skönt att bara gosa ner sig under täckena igen, och känna att en kan ta det lugnt idag. Behöver det. Igår var jag helt slut i huvudet efter mina icke-existerande sovmorgnar den här sommaren. Kändes som att jag drömde ungefär, orkade knappt prata. Ändå stack jag hem till My och käkade lunch efter worky, drog ner på stan en kort stund och sen tog jag med mig Truls hem. Vi kröp ner i sängen och kollade på Pippi. Det var när de letar efter spöken på vinden. Har aldrig sett honom så vettskrämd alltså hahaha, är bästa mostern?? Sen kom My, Joel, Rebecca, mamma och Fredrik för att grilla i parken, och äta rester av födelsedagspajen. Senare kom Johan och typ alla skulle till Tillsammans för att se Svante spela, men jag och Fredrik hängde med till stan för att köpa Hemmakvällgotte. Tänkte vi iallafall. Blev att vi hängde med ner en sväng ändå. Drack några alkoholfria mojitos (ville ej somna på plats), såg Svante och gick hem igen. Men det var trevligt.

Luuuv chörizo me goa grejer goa tillbehör gott gott.

Superpigg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar