2015/08/14

Birthdaykid

Idag fyllde mitt käraste hjääta 24 somrar. Började dagen med senfrukost i stationsparken. Födelsedagsbarnet fick den bästa Neil Young-skivan, ett litet block att klottra ner låttexter och sånt i (mest så han slutar klottra slut på allt mitt) och choklaaa. Hade egentligen velat rymma iväg nånstans med honom men den jäkla Japanresan hindrar mig från att göra sånt kul. 

Gjorde även citronmarängpaj för han ville så gärna ha det. Den blev superb, även om jag inte har sån där torchgrej. Föräldrarna och storasystern kom på besök. Det var mys. 

Sen blev det sån hära kimchimajoslungad bulgursallad med halloumi och goa grejer. Inte jättetråkigt att vara veggy faktiskt. Finns oändligt med mumz. Sitter och smuttar på min rom och cola nu, för snart ska vi dra hem till Karin som har sin avskedsfest. Vi båda jobbar imorgonbitti men men lite kul vill vi ju ha ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar