2015/07/25

Hålligång

Här sitter jag med mitt regnfrissiga ljuslila min lilla ponny-hår och lyssnar på regnsmattret. Nu ska det regna fyra dagar i rad. Hittills är det mest supermysigt men kommer ju bli less på det. Är trött efter jobbet men också efter gårdagens stohej. Fuuuullt upp. Blev rekordmånga gäster på Tillsammans igår när jag jobbade. Fick sån adrenalinkick och var supertaggad. När jag slutat drog jag en runda på stan och handlade grejer till hemmet, och några tröjor på Myrorna. De har så fina kläder nuförtiden!

Detta är en utav tröjorna. Hann bara testa den igår, och fick detta sms idag. Fredrik och hans hemliga kärlek till 80-talet alltså. Det var den tröjan det hahaha.

Var uppe i varv och ville göra något mer, så jag drog hem till My och fikade. Fick med henne och Truls ner på stan så vi gick och käkade lunch och fikade på Rotundan. Åt en så jäääla go vegansk asiatisk sallad med tofu. Kolla så fin.

Efter detta begav jag mig hemåt. Slängde snabbt i lila färg i topparna för jag hade lite bråttom till räkfrossan jag skulle på med la familia och lite släkt och vänner. Som vanligt tycker jag lila är den svåraste färgen att handskas med. Måste i princip ha vitt hår för att det ska bli en jämn färg. Never forget nyårsafton 2012 när jag färgade hela håret lila och gråtskrattade åt mig själv. Heelt fläckigt. Denna gången körde jag den vanliga lila och blandade ut med balsam istället för att ta den "ljuslila" (aka grålila). Det blev räkfrossa hursomhelst. Drack prosecco och göttade mig. Hängde med till lilla torg för det är folkfest där denna helgen. Trist musik som attan, så jag mötte upp godingar på Tillsammans istället. Nähäääää ovanligt va.

Efter några mojitos hörde jag Shoreline och sprang snabbt till baren för att hinna beställa den här amazing drinken preciiis innan stängning. Vilken dröm.

Nu är jag ledig resten av dagen. Eftersom det öser ner stannar jag bara inne hela dan, även om det är lördag. Behöver det känner jag. Ska spana efter födelsedagspresent till hjärty, sen bara traska runt här hemma och pilla med grejer. Plantera lite örter och grönsaker, få upp vår nya taklampa i vardagsrummet, bygga färdigt vår hatthylla med mera. Men först en liten nap. Mina ögonlock är så himla tunga nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar