2015/02/20

Kan vi prata om den här baddräkten?


Även om det är vinter nu är jag konstant på jakt efter den perfekta baddräkten. För det tar tid och är fan svårt att hitta. Bikinis är väl okej, men helvete vad baddräkter kan vara snygga när de görs på rätt sätt. Nu har alla baddräkter fula detaljer som konstiga hål här och var (för att visa mer hud eller vad är grejen?), är strapless eller har sicksackband över axlar/rygg? Varför ser de inte ut som förr? Djup urringad rygg och simpel i designen. En kan ju se ut som en jäkla gudinna i en sådan. Som den ovan. Alltså. Finner inga ord. Jag har sedan barnsben varit svag för dessa färger: ljuslila och vit (jaja vit är alla färger tillsammans håll tyst) plus adidas (sporty spice for life). Så hittar jag denna skapelse. Som jag aldrig kommer få. För att det är vintage, och just denna såldes på Etsy för 1800. Vilket jag antagligen skulle kunna lägga på den dock. 
Jag drömde om den här baddräkten inatt, skojar inte ens. Därför jag fick lust att skriva om den. Drömde att jag sydde min egna. Går det ens? 


2 kommentarer:

  1. alltså wow........ så fin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller huuur… blir ju lagom deppig av att inte äga den

      Radera