2014/11/10

Grönt

Fina bilder på andras fina hem är alltid trevligt att titta på. Tänka sig att det kan bli så pass grannt med massa grönt va? Vill också bo sådär, i en djungel, typ. Har iofs femton växter på femtio kvadrat så är väl inte långt ifrån. Tycker om vår lägenhet gaaalet mycket, men måste erkänna att jag är dödsnyfiken på lägenheten ovanför oss. Vi vill ju egentligen ha större än vår tvåa, men alla andra lägenheter är ettor eller femmor. Förutom den ovanför. Så vi har faktiskt ställt upp oss i kö på den. Herre min jebus vad fin den verkar vara. Tror dock jag hinner dö innan den är ledig, för vem skulle egentligen vilja flytta ifrån den? Vet inte supermycket förutom att den har TVÅ balkonger (en mot söder och en mot Galgberget), kök med schackrutigt golv (drömmen sen jag var elva typ), två eller tre sovrum, dubbeldörrar, är på fjärde våning = sjuk utsikt. Mer vågar jag inte fråga hyresvärden om. En vill ju inte vara FÖR på, så att det blir läskigt liksom. Tror inte det blir något med den faktiskt, kommer hinna köpa hus och sånt vuxet. Kan ju alltid drömma dock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar