2014/10/13

Hösttankar

Alltså tiden går så fort! Det ger mig lite ångest men samtidigt känner jag mig lättad. Snart har jag gått tre av sju terminer i skolan. Tänk bara TÄNK när jag är klar. Så himla skönt att bara kunna få en fast tjänst nästan med detsamma. Så kan en äntligen börja spara pengar. Investera i grejer. Hus, folkabuss, stuga och såna underbara ting som en måste ha helvetespengar till. Resa och se världen också. Leva liksom. Studentlivet är fattigt och innehåller några enstaka resor hit och dit. Så jag ska tamäfan unna mig sen. Så in iii…

Jovars, tiden går ju fort och jag fyller tjugofem om mindre än två månader. Sick! Spanar lite på vad en kan önska sig. Yogapass kanske? Har alltid varit en riktig livsnjutare och inte tänkt på hur min kropp faktiskt mår. Borde ta hand om den mer. Slutat röka by the way. Elva dagar sedan och jag känner mig mest äcklad av det numera. Något annat jag vill ha är tavlor. Behöver utsmycka väggarna lite mera. Stora inramade originalfilmaffischer kanske? Typ de här fantastiska.



Älskar att tassa runt och pynta till lägenheten. Dålig egenskap jag har dock: blir aldrig nöjd. Har fått det så himla mysigt men jag hittar alltid något nytt att fiffla med och förbättra. Särskilt nu när det är höst. När det mest är hemmamys och det traditionella Twin Peaks-tittandet. På tal om! Hur fantastiskt är det inte att det kommer en tredje säsong? Jag var nära gråten när jag fick reda på det. Trodde det liksom inte. Känns inte som det är sant. Detta är något jag önskat sedan jag var liten, liksom. Synd bara att Pete och Bob är döa, och att Lara Flynn Boyle har förstört sitt fagra ansikte (seriöst jag gråter) men hon vill väl ändå inte vara med eftersom hon tackade nej till filmen. Men men kommer bli sjukt tror jag! Ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar