2014/05/27

Äggröra

Igår hade jag min sista dag på praktiken. Gjorde lite ont i hjärtat att lämna allt för alla har varit så himla goa. Men på ett sätt är det en lättnad för herrejävlagud vad tiden inte räcker till när en har praktik och jobb och plugg och massa ansvar överallt och privatlivet vid sidan om liksom. När en lägger extra tid och kärlek på det ena så glöms det andra. Allt hinns liksom inte med. Men nu tynar en sak i taget. Nästa vecka är skolan klar. Sen kan jag njuta.

Den senaste tiden känns som en himla äggröra i huvudet, men jag kan försöka återberätta lite. Fick lite tjuvstart på Tillsammans pga personalfest. Vi hade det dömysigt med buffé, öl, kubb, lappleken med mera. Vilka fina människor alltså! Så glad att få jobba med människor en tycker om och trivs med. Har alltså börjat jobba lite smått på söder dårå, och mera blir det. Längtar dock tills jag får ha frukosten hele sommarmorgnarna. Något som är skitbra med det är att jag inte kommer sova bort halva dagarna i sommar, utan jag måste gå upp tidigt för att ta mig till Tillsammans. Så gött! Har även varit på middagar hit och dit, åkt på lantloppisar, premiärat på Rotundan för i år, gått i shorts utomhus hela nätter och varit så lycklig. Samtidigt får jag så dåligt samvete för det märks på katterna att de blir ledsna när jag är iväg jämt. Men det blir bättre snart! Ju! Lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar