2014/04/21

Påsklov

Vilket påskfirande va! Skärtorsdagen firades hos min morbror. Vi åt första rundan påskmat och fick goda drinkar, som alltid! De har ju en enorm tv som vi utnyttjade hela kvällen. Blev nästan svårt att komma därifrån när vi började kolla på nittiotalsmusikvideos. Alla ville höra sina favoriter och blev helt hooked. På långfredagen var vi i Söndrum och åt hos Fredriks föräldrar. Åkte hem till My och Joel därefter och den kvällen blev minst lika galen som skärtorsdagen. Men bäst var ändå påskafton. Herrejävlagud vilken dag. Vilket väder! Det var som en dag i augusti ungefär. Varm luft och nästan vindstilla. Så det blev grille i trädgården med Ludde, Lisen, Robin, Johanna, Carlos, Moa och Johan. Sen när det blev lite kyligt fortsatte vi påskfirandet inne hos oss, och det blev så jävla kul. Sandra, Svante, Isabelle, Rasmus, Justina och Pontus kom också. Berättade för Sandra att jag varit lite smådeppig över att min gamla nittiotalslista på Spotify (som jag för övrigt spenderat många timmar dagar nätter på att knåpa ihop) vart spårlöst försvunnen. Då sa Sandra att hon subscribar ju på den, så hon loggade in på sitt Spotify-konto. Det visade sig att jag har två konton och min nittiotalslista fanns på mitt jättegamla konto? Så nittiotalsfesten satte igång! Gissa om jag blev glad, och gissa om det blev dans. I princip alla hoppade omkring, i alla rum, och skrek och sjöng med. Många hade ju inte hört vissa låtar sen de var små, så dem blev lyriska. Lycka!

Plockade påskris på Galgberget. 

Massa fina spett och körv! 


Nöjd va!

Tivoli på påskdagen. Åka karusell på bakfyllan är väl ingen höjdare direkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar