2014/04/11

Ogött

Vad är det här? Blir så in i helvetes frustrerad. Tolfte dagen jag är förkyld, och idag vaknade jag mer täppt än innan? Näsan rinner fan varannan minut och jag kan inte andas, inte ens med nässpray. Känner fortfarande ingen smak för övrigt, nionde dagen nu? Jag som var så lycklig igår när jag kände lukten av såpa på jobbet (obs blev till och med glad av soplukt) och nu är det värre än innan. Jag skulle åkt till skolan idag, skrivit tenta och gjort klart bilduppgiften. Men så blev det inte. Jag får ligga här hela helgen och ruttna då då. Har bara mig själv att skylla eftersom jag förtärt alkohol i flera dagar, tackat ja till jobb och inte vilat tillräckligt.

På tal om jobb har mitt vanliga sommarjobb jag haft sex-sju år i rad (förutom när jag bodde i Växjö) blivit tilldelad någon annan, och jag blir så jävla sne. Jag har valt att dra ner på timmarna för att kunna fokusera på skolan med mera, men har insisterat att i sommar då jobbar jag. Jag måste. Om jag ska kunna resa som vi planerat. Tydligen var mitt önskemål inte tillräckligt tydligt och här står jag utan jobb. Jag får väl slänga ihop ett cv och vara extremt sent ute. Finns antagligen inga jobb kvar. Enda chansen jag har är Söderfamiljen (eller Tillsammans, men helst söder). Det hade varit helt jävla underbart att jobba där, för tjejerna är så goa och min lillasyster har ju fått jobb där och vi jobbar jävligt bra ihop. Det som tar emot lite är att jag kan vara socialt handikappad i vissa situationer. Kan få panikångest om saker inte går som jag vill. Har jobbat inom restaurang innan och blivit avskräckt. De ställena var dock kaotiska. Men varför inte vända på det, och se det som en utmaning? Jag lär ju utvecklas en del. Får pilla ihop ett kul litet cv och gå till söder och snacka med dem. De har dock fått in flera hundra ansökningar, så stor chans har en väl inte.

Ljusade upp topparna! Så nu ser jag ut som för tre år sen fast förkyld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar